Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chrome wordt standaard in Ubuntu  (gelezen 11345 keer)

Re: Chrome wordt standaard in Ubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2011/06/17, 15:16:20 »
Citaat
Er is trouwens een Distro waarbij je een popup krijgt en waarbij je een browser kunt kiezen.

Ik ken het in ieder geval van Zorin. Je krijgt dan de keuze tussen FF, Chromium en Opera meen ik me te herinneren.

Re: Chrome wordt standaard in Ubuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2011/06/17, 15:17:42 »
Ja, ik heb de updates binnen gehaald maar zowel na de installatie als na het ophalen van de updates heb ik geen keuzescherm gezien.
Gr
Jeroen

Heb je wellicht de US versie van Win7? De browserkeuze is alleen verplicht voor de Europese markt. Is dus afhankelijk van de basisversie die je hebt.

Re: Chrome wordt standaard in Ubuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2011/06/17, 19:04:39 »
Gedwongen of niet, waar ik op doel , in MS hoef je niet eerst een browser te verwijderen om vervolgens  een andere browser te installeren, waarom kan dat bij open-software niet?
Dat kan wel degelijk. Ik heb Firefox, Epiphany en Chromium gelijktijdig geïnstalleerd staan en kan met elk van hen surfen.
Dat is juist mijn punt, natuurlijk kan je zoveel browsers installeren als je wilt, die heb ik ook. Het gaat om de keuze bij installatie, welke browser kies je. Zeker voor de beginner. Ik kan het net zo maken als ik wil, maar ik ben dan ook geen beginner.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Chrome wordt standaard in Ubuntu
« Reactie #53 Gepost op: 2011/06/17, 19:18:30 »
Ja, ik heb de updates binnen gehaald maar zowel na de installatie als na het ophalen van de updates heb ik geen keuzescherm gezien.
Gr
Jeroen

Heb je wellicht de US versie van Win7? De browserkeuze is alleen verplicht voor de Europese markt. Is dus afhankelijk van de basisversie die je hebt.

Klopt, veel fabrikanten nemen een US versie zetten daar hun zooi op zoals Toshiba bijvoorbeeld van alles er op knalt.
Je kunt ook een recovery disk maken van je systeem zonder die rotzooi en dan heb je de US versie die net als alle andere versies ook alle vertalingen bevat.
Het geld namelijk voor de versies die door Microsoft verkocht worden in de EU en ondanks dat het op de laptop zit, word het door de fabrikant geleverd en niet door Microsoft.

Re: Chrome wordt standaard in Ubuntu
« Reactie #54 Gepost op: 2011/06/17, 22:44:49 »
Gedwongen of niet, waar ik op doel , in MS hoef je niet eerst een browser te verwijderen om vervolgens  een andere browser te installeren, waarom kan dat bij open-software niet?
Dat kan wel degelijk. Ik heb Firefox, Epiphany en Chromium gelijktijdig geïnstalleerd staan en kan met elk van hen surfen.
Dat is juist mijn punt, natuurlijk kan je zoveel browsers installeren als je wilt, die heb ik ook. Het gaat om de keuze bij installatie, welke browser kies je. Zeker voor de beginner. Ik kan het net zo maken als ik wil, maar ik ben dan ook geen beginner.

+1
Daar heb je op zich wel een punt.
Zo'n schermpje moet er gewoon komen vind ik en dan gewoon bij bijv. Firefox "recommended", zodat je weet wat de aangeraden browser is, maar dat je wel ook een andere kunt kiezen.