Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven  (gelezen 1728 keer)

Offline midas

  • Lid
Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Gepost op: 2012/02/03, 22:25:05 »
Vandaag is de final van Linux Mint 12 KDE vrijgegeven. Bijzonderheden en screenshots vallen te bewonderen op:

http://blog.linuxmint.com/?p=1927

Bij mij draait-ie goed ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/06, 19:54:31 »
Linux Mint 12 KDE heeft heel veel overeenkomsten met Kubuntu. Is er een belangrijk verschil tussen deze twee KDE desktop's?

 

Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/06, 20:11:37 »
-Mint Softwarecentrum (GNOME!-versie ervan)
-Hybride ISO

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/06, 20:15:54 »
-Mint Softwarecentrum (GNOME!-versie ervan)
-Hybride ISO

Is er nog meer verschil? Misschien iets wat niet direct zichtbaar is (onder de motorkap)

Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/06, 20:16:47 »
Dat weet ik verder niet. Dit is wat ik weet van boven de motorkap.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/06, 20:24:55 »
En wat is het verschil met de in softwarecentrum aanwezige KDE Plasma Desktop?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/07, 12:54:00 »
&RikRik:

Er zijn geen schokkende verschillen tussen Mint KDE en Kubuntu.
Uitgaande van mijn ervaringen met beide (en die zijn dus bepaald niet universeel geldig):

- Mint is iets beter afgewerkt, het softwarecentrum is een tandje groter (zo'n 36000 t.o.v. zo'n 30000).
- Mint kan je het beste redelijk standaard houden. Als je daar teveel aan gaat rommelen, kan het fout gaan. Ik heb Mint 8 bv. tweemaal compleet naar de vaantjes geholpen, maar dat zal aan mij liggen. Daartegenover: al anderhalf jaar snort Mint 9 KDE (de LTS versie) op m'n laptop. Vrij standaard condities, hooguit een aantal programma's bijgeplaatst, nog nooit een probleem mee gehad. Toppertje, die gaat er pas af als de volgende LTS versie uitkomt.
- Kubuntu is wat 'robuuster' en daar moet je een ietsje meer aan tunen in het begin. Inmiddels heb ik KDE 4.8 op Kubuntu 11.10 gezet, daar hoefde ik niet eens lang over na te denken. Erop zetten, en het werkt. En ik kan KDE 4.8 aanbevelen boven 4.7.4, die standaard op Kubuntu 11.10 en Mint 12 staat. Bij Mint zou mijn eerste gedachte bij zoiets zijn 'zou dat wel goed gaan?'.
- Mint KDE is wat zwaarder, die kan ik niet op mijn netbookje draaien, want dan is het net of je naar een vertraagde film kijkt. Kubuntu 11.10 daarentegen draait hier moeiteloos op, en -voor het gevoel- net zo soepel als Mint 12 met Gnome/MGSE.
 
Kortom, geen fundamentele verschillen, het is maar net wat je ermee wilt doen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/07, 21:17:09 »
asphyxia, bedankt voor je duidelijk uitleg. Ik kas op dit forum dat Canonical stopt met Kubuntu, het zal mij niet verbazen dat Linux Mint KDE ook hier onder te lijden heeft. Is Linux Mint KDE ten dode opgeschreven??

drum

  • Gast
Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/07, 21:35:32 »
Ik denk het niet, Kubuntu zal wel verder ondersteund worden vanuit de gemeenschap....en anders kan Clem nog de beslissing nemen om een debian-versie met KDE te maken.

Re: Linux Mint 12 KDE (finalversie) uitgegeven
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/07, 21:57:35 »
Als Kubuntu doorgaat (zeer waarschijnlijk), dan gaat Mint KDE daar ook door op bouwen.