Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hebreeuwse en Griekse lexicons gezocht + aanbod databases en code  (gelezen 860 keer)

Beste mensen,

Vraag:
Ik ben op dit moment op zoek naar Hebreeuwse en Griekse lexicons in de vorm van een key/value database waarbij de key het Strong nummer is en de value de Nederlandse of Engelse tekst met vertaling. Wie weet dit te vinden of kan het me toezenden?

Aanbod:
Ik heb diverse bijbelvertalingen beschikbaar als SQlite database. Wie iets nodig heeft kan contact met me opnemen.

Aanbod:
Ik ben begonnen aan een Python Django web applicatie voor het ontsluiten van bijbelvertalingen via een web interface. Het project heb ik al beschikbaar in PHP, maar Python is natuurlijk vele malen beter... Het project komt voort uit een specifieke behoefte die ik had, waarin bestaande programmatuur niet voldeed (to scratch an itch). Wie de code wil kan het krijgen, ik zou het leuk vinden als anderen er ook plezier van hebben.

Re: Hebreeuwse en Griekse lexicons gezocht + aanbod databases en code
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/24, 14:15:11 »
Op http://phpbible.org/ heb ik inmiddels iets gevonden. De source en data kan gedownload worden. Er is een installer die wat hacking vereist, het draait bepaald niet vanzelf. Na installatie is er een MySql database beschikbaar met daarin de KJV (AV), een Hebreeuwse en Griekse lexicon. In het Engels. Misschien dat iemand hiermee geholpen is?

Mocht iemand een tip hebben voor Nederlandstalige versie, dan is die van harte welkom. Mocht ik er zelf één tegenkomen, dan zal ik net als nu hier even een comment plaatsen.