Teams > Documentatie

handleiding: Bestanden delen tussen Windows en Linux (via Samba)

(1/2) > >>

oemoeta:
Na het nodige zoekwerk over dit onderwerp kwam ik deze prachtige handleiding tegen:
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/233/

(of moet dit soort berichten in een bestaande post terecht komen?)

Petervdw:
Aan oemoeta
Bedankt voor de verwijzing. Handige beschrijving. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om een beschrijving te maken voor de GUI. Schermafbeeldingen zijn heel mooi.
Opmerkingen:
-De Windowsversie (Wk2?) wordt nergens vermeld en is in het Engels.
-Veel Vlaamse uitdrukkingen, die misschien even "vertaald" zouden moeten worden voor Ollanders van boven de rivieren, hè.
-Het delen van mappen in Ubuntu wordt niet goed gedaan. Map delen moet door: Locaties>pers.map>map aanklikken>rechtermuistoets>onderaan>map delen.
Via Systeem>Beheer>Gedeelde mappen zie je dan automatisch die map en kun je er nog wat dingen aan toevoegen, zoals SMB en de Naam van het netwerk. Vergelijk Windows: Map delen bij de map zelf en even snel overzicht via: Mijn Netwerklocaties.
Maar goed, het is toch heel knap gedaan.
Vr.groet, peter

Ben37:
Vandaag uitgeprobeerd.
In al zijn simpelheid maar duidelijk, werkt het.
Ben

joop905:
bedankt altijd te gebruiken

SMG:
Ik zet graag mijn onduidelijkheden weg:
De Windowsversie (Wk2?) wordt nergens vermeld en is in het Engels.
-> Zo, het delen is gedaan. Deze uitleg is opgesteld met Windows XP SP2 en Ubuntu 7.10 en 7.06. (zie helemaal op het einde van dat artikel)
Tja, Engels, had geen zin om een NL Windows te kopen ;) Verder was het juist de bedoeling dat de schermafdrukken duidelijkheid moesten brengen bij het taalverschil.

Veel Vlaamse uitdrukkingen, die misschien even "vertaald" zouden moeten worden voor Ollanders van boven de rivieren, hè.
-> Echt of wat, ben geen Hollander :p

Het delen van mappen in Ubuntu wordt niet goed gedaan. Map delen moet door: Locaties>pers.map>map aanklikken>rechtermuistoets>onderaan>map delen.
-> Ieder heeft zo zijn eigen manier, dat maakt het nog niet slecht.

Grtz

Schrijver artikel ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie