Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 412525 keer)

Offline Moob

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #875 Gepost op: 2017/09/13, 01:27:16 »
Ubuntu 14.04 Ja, ik weet, moet weer eens gaan upgraden :)

https://www.dropbox.com/s/zoi0eq0bhzm0g47/ScreenMoob.png
« Laatst bewerkt op: 2017/09/13, 01:29:40 door Moob »

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #876 Gepost op: 2017/09/16, 23:30:33 »
MXLinux 16 xfce.
Kubuntu 20.04

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #877 Gepost op: 2017/09/17, 09:10:32 »
file:///home/david/Bureaublad/Schermafdruk_2017-09-17_09-06-44.png
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

DarkEra

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #878 Gepost op: 2017/09/17, 13:26:23 »
lachendearend, zo gaat dat niet werken... ;)

Zie hier hoe je afbeeldingen kan uploaden:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72806.0

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #879 Gepost op: 2017/09/17, 23:30:26 »
MXLinux 16 xfce.


Dit is een distro die ik al een hele poos niet heb bekeken, eigenlijk alleen de eerste versie. Opvallend is dat ze nog steeds niks gedaan hebben aan de panel links. Persoonlijk zette ik deze al snel naar boven of beneden zodat de icoontjes dezelfde grootte hadden.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #880 Gepost op: 2017/09/18, 21:05:04 »
Normaal heb ik helemaal niks met zijbalken. Ik heb hem meestal bovenin. Bij deze stoorde het me niet, de icoontjes heb ik daar niet in veranderd, dat moet nog gebeuren. Za l wel Papyrus- adapta gaan worden. Die heb ik ook in gebruik op Devuan.  ;)
Kubuntu 20.04

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #881 Gepost op: 2017/09/18, 21:26:22 »
Normaal heb ik helemaal niks met zijbalken. Ik heb hem meestal bovenin. Bij deze stoorde het me niet, de icoontjes heb ik daar niet in veranderd, dat moet nog gebeuren. Za l wel Papyrus- adapta gaan worden. Die heb ik ook in gebruik op Devuan.  ;)

Ik heb altijd het idee dat men bij AntiX/MX het uiterlijk op de laatste plaats komt, ze zijn daarentegen wel weer goed in het bedenken van allerlei handigheden. En eigenlijk is dat ook het belangrijkste, uiterlijk kan de gebruiker tenslotte ook zelf aanpassen :)
Devuan heb ik persoonlijk nooit gebruikt, op 2 van mijn laptops staat Linuxbbq (dus ook geen systemd) en die hebben al helemaal geen iconen. De algemene opvatting daar is dat iconen 'bloat' zijn of je wallpaper verpesten :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #882 Gepost op: 2017/09/20, 19:53:36 »
Deze staat op mijn laptop als hoofdsysteem.

UbuntuGnome 17.04.
Kubuntu 20.04

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #883 Gepost op: 2017/09/30, 11:28:29 »
(<klik voor groter beeld)
Debian Sid, XFCE 4.12 desktopomgeving, Clean-Ice Marble desktopthema, Smooth-X-Dark-NG pictogrammen, pcc_kazloru vensterthema, Conky met mpd-configuratie

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #884 Gepost op: 2017/09/30, 22:34:16 »
Die wallpaper vind ik wel mooi. 8-)
Kubuntu 20.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #885 Gepost op: 2017/10/01, 08:58:54 »
Zeer minimale desktop:



Gnome Shell met Dash to Dock en Hide Top Bar.
Overzichtsmodus (Activities view) (ditmaal met enkele geopende toepassingen):

« Laatst bewerkt op: 2017/10/01, 09:17:38 door vanadium »


Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #887 Gepost op: 2017/10/01, 15:52:59 »
Dank je Bloom. Ik haal ze meestal van Pixabay of Wallhaven. Hebben ze ook veel rails, maar deze is echt prachtig. :)
Kubuntu 20.04


Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #889 Gepost op: 2017/10/01, 20:44:04 »
Deze laat ik voorlopig wel even staan.  ;)
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #890 Gepost op: 2017/10/01, 20:50:49 »
the railway to ...  :D

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #891 Gepost op: 2017/10/01, 20:52:08 »
Hell????  =D
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #892 Gepost op: 2017/10/01, 21:48:54 »
Hell????  =D
Je bent in de war, het was, stairway to heaven, highway to hell, Railway to  ???

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #893 Gepost op: 2017/10/02, 13:14:12 »
Verder dan station to station kom ik niet. Ik geef het op.  :(
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #894 Gepost op: 2017/10/02, 15:52:08 »
one way ticket to the moon  ;)


Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #895 Gepost op: 2017/10/02, 16:16:02 »
Debian Sid, XFCE 4.12 desktopomgeving, Clean-Ice Marble desktopthema, Smooth-X-Dark-NG pictogrammen, pcc_kazloru vensterthema, Conky met mpd-configuratie
Mooi hoor voor deze herfstperiode, dank.
Meteen even getest.
Lubuntu 17.04 met Gnome desktop omgeving, Plank als dock, elementary icon theme:

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #896 Gepost op: 2017/10/03, 23:53:44 »
Ik ben sinds jaren weer eens "vreemd" gegaan. Na sinds 2008 alleen maar op Ubuntu gerelateerde systemen te hebben gebruikt heb ik zowel Manjaro als pure Arch Linux er maar eens bij gepakt en geïnstalleerd op één van mijn bakken. Manjaro is nu "up-and-running", en met Arch ben ik nog bezig de boel op te zetten. Leuk om eens te doen, want je leert er een hoop van.

Manjaro heeft op dit moment (vind ik!) één van de mooiste Xfce-thema's out-of-the-box. En wat werkt het fijn, ook al is het onder de motorkap een compleet ander systeem dan Ubuntu en Linux Mint. Maar het went snel (gelukkig).  ^-^

Hieronder een screenshot van Manjaro op mijn machine. Het thema is Vertex-Maia met Numix iconen, en de wallpaper heb ik ergens van het internet af geplukt. Om de feel van Manjaro te krijgen heb ik met GIMP het logo van Manjaro er nog even bij gezet. Dit is 'm:


Afbeelding 1: Xfce op zijn mooist. Niet in Ubuntu of Linux Mint, maar in Manjaro. Wat een schitterende thema, want strak, modern en rustig voor het oog. Xfce is, mede vanwege de configureerbaarheid en het gemak waarmee dit gaat, samen met Maté mijn favoriete desktop op dit moment.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #897 Gepost op: 2017/10/04, 16:46:46 »
De default desktop van Manjaro is xfce, en ze doen xfce inderdaad ontzettend goed.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #898 Gepost op: 2017/10/05, 02:18:04 »
De default desktop van Manjaro is xfce, en ze doen xfce inderdaad ontzettend goed.

Héél goed. En dat blijkt nog niet eens alles te zijn, want ik kwam de afgelopen dagen tot de ontdekking hoe ongelooflijk responsief, stabiel en fijn werkend Manjaro eigenlijk is, ook al is de werking onder de motorkap totaal anders dan een op Ubuntu gebaseerde distro. Voor mij is het een blijvertje. Nu al. Het draait werkelijk als een zonnetje. Eerlijk gezegd nóg soepeler dan Xubuntu of Linux Mint Xfce.  :D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #899 Gepost op: 2017/10/05, 14:12:59 »
En dat blijkt nog niet eens alles te zijn, want ik kwam de afgelopen dagen tot de ontdekking hoe ongelooflijk responsief, stabiel en fijn werkend Manjaro eigenlijk is, ook al is de werking onder de motorkap totaal anders dan een op Ubuntu gebaseerde distro. Voor mij is het een blijvertje. Nu al. Het draait werkelijk als een zonnetje. Eerlijk gezegd nóg soepeler dan Xubuntu of Linux Mint Xfce.  :D
Ik zit ook al een tijdje op Arch via Antergos. Ik dacht dat dit tijdelijk zou zijn, maar het valt me ontzettend mee: bijzonder responsief systeem, en dat met gnome-shell. Stabiliteitsproblemen door steeds de nieuwste software? Valt ontzettend mee. Manjaro is op dat stuk nóg iets veiliger: ze hebben tussenin nog hun eigen kwaliteitscontrole na die van Arch voor ze nieuwe pakketten naar de gebruiker doosturen (maar daardoor iets tragere updates).
 
Onder de motorkap is het nu weer niet zó verschillend. Het blijft immers linux.