Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet  (gelezen 1875 keer)

Offline kirrik

  • Lid
internet
« Gepost op: 2018/05/02, 08:26:22 »
Ik heb ubuntu  geinstalleerd op een pavilion hp laptop . Volledig er op gezet en niet naast windows.
Maar nu heb ik geen internet ook niet via wifi of vaste kabel.
Kan ik ergens drivers vinden die ik kan installeren via usb ?
Of is er een andere oplossing.

Offline jan11000

  • Lid
Re: internet
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/02, 09:05:32 »
Via kabel zou moeten werken.
Wat heb je zelf geprobeerd?

Drivers worden normaal zelf gevonden.

Heb je rechts boven met de internet icoon , de instellingen gewijzigd, om zo te proberen dat het werkt.
Wifi uitzetten, in je hardware, en via de internet icoon, daar ook de wifi uitzetten, reboot, werkt de kabel nu wel?

ifconfig wat geeft deze in de terminal?

Internet icoon, netwerk uitzettten, even wachten, dan weer aanzetten, werkt dit?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: internet
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/02, 09:08:01 »
Hoi Kirrik,

Dat is wel heel apart. Even los van details die we in zo'n geval nodig hebben: ik zou de installatie  opnieuw starten. en dan kiezen voor "uitproberen". Dat noemen we de Live sessie. In basis moet dan alles in je PC het doen, zodat je het kan controleren. Internet, geluid, dat soort zaken.

Je verbind eerst je Internet kabel aan je PC en check je draadloos. Bijvoorbeeld met je mobieltje.  Dan start je de Live sessie. Aan je PC wordt nog niets gewijzigd.

Jaja, we hebben hier ooit eens verschrikkelijk zitten puzzelen op een vraag hoe het zat met een draadloos op een PC. Toen een van onze steunpunten langs kwam bleek binnen twee tellen dat er geen draadloos was. Je kan niet alles op afstand uitzoeken.

Dat brengt me op oplossing II: neem contact op met een steunpunt. De installatie is gratis.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: internet
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/02, 14:22:27 »
Dit is heel simpel, plug uw mobiel in uw laptop, en klik op uw mobiel op instellingen--> Verbindingen--> Mobiele hotspot en tethering--> vink nu USB-tethering aan!

Nu is uw mobiel veranderd in een usb-wifi ontvanger, en stuurt de data van het internet naar uw laptop.

Open nu het programmaatje Extra Stuurprogramma's en die moet als het goed is wel de juiste drivers vinden. Klik de juiste aan en en druk op Wijzigingen doorvoeren.

Installeer gelijk ook maar even de updates nu je toch internet hebt....

Als alles klaar is, trek dan de usb-kabel van de telefoon er weer uit en herstart de laptop.

Nu moet als het goed is de laptop een verbinding met de wifi kunnen maken.


succes

Steven

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: internet
« Reactie #4 Gepost op: 2018/05/02, 15:47:23 »
Nu is uw mobiel veranderd in een usb-wifi ontvanger, en stuurt de data van het internet naar uw laptop.
Bedenk, dat dit NIET via wifi gaat, maar via het GSM netwerk, waar je mogelijk per MB voor moet betalen !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline rico70

  • Lid
Re: internet
« Reactie #5 Gepost op: 2018/05/02, 15:54:57 »
Klopt, per MB betaal je je blauw, data bundeltje is goedkoper

Offline kirrik

  • Lid
Re: internet
« Reactie #6 Gepost op: 2018/05/02, 17:44:56 »

Hallo
Wat bedoel je met installatie opnieuw opstarten ?
En waar vind ik uitproberen.


Re: internet
« Reactie #7 Gepost op: 2018/05/02, 19:38:16 »
Citaat
Bedenk, dat dit NIET via wifi gaat, maar via het GSM netwerk, waar je mogelijk per MB voor moet betalen !

Ik doe dit truukje regelmatig, en geloof me, het gaat gewoon via de wifi. (Je moet de wifi wel aan hebben staan natuurlijk, anders wordt je data bundel aangesproken.....)

Offline kirrik

  • Lid
Re: internet
« Reactie #8 Gepost op: 2018/05/03, 15:19:47 »
hallo

Geprobeerd met de gsm maar geen internet .
Iemand een oplossing !

Offline kirrik

  • Lid
Re: internet
« Reactie #9 Gepost op: 2018/05/03, 15:55:00 »
hallo

gelukt
bedankt allemaal voor de hulp