Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: smartfhone rooten?  (gelezen 834 keer)

smartfhone rooten?
« Gepost op: 2017/09/03, 11:38:09 »
Beste forumers, ik heb een HUAWEI  ASCEND  P8 lite    model HUAWEI ALE-L21
Hoe kan deze rooten?
Kan ik ubuntu 16.04 LTS er op krijgen na het rooten ? als deze kan geroot worden.
Ik heb op het internet aan het zoeken geweest ,maar geen duidelijk iets gevonden en daarom
vraag ik om Juli hulp, nu op aanstaande 24ste is het toestel 2 jaar en dan is de garantie toch voorbij.
Allen op voorhand bedankt,  Hendrik

Offline vanadium

  • Lid
Re: smartfhone rooten?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/03, 12:33:47 »
Ubuntu ga je er niet op krijgen. Om te rooten zal je specifieke instructies moeten vinden voor die telefoon. Rooten is één. Er daarna een andere android op te zetten, is nog iets anders. Je moet al een ROM vinden die specifiek voor die telefoon gemaakt is. Dan komt er nog een en ander bij kijken om die ROM op je telefoon te krijgen. Vroeger had je Cyanogenmod, die dat allemaal iets gemakkelijker maakte, maar dat project is helaas afgelopen. Er is een geforked project, LineageOS, maar ik weet niet hoe ver dit staat.

Re: smartfhone rooten?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/03, 13:23:07 »
Even een gedachtegang.

Waarom zou je op je foon linux willen zetten?

Waarom deze vraag?
Je foon draait al op linux. Maar dan een versie met een hoop privacy schendende zooi er in.
Maar .... als je hem root kun je die zooi er uit gooien, en heb je uiteindelijk een prima werkende kale android/linux over.  ^-^

Denk ik dan, want helemaal zeker weet ik het niet.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Re: smartfhone rooten?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/03, 19:38:21 »
vrienden bedankt om mee te denken, ik hou het maar bij android, best afwachten om het ...........?
groetjes en nog een prettige avond!

Offline koos4401

  • Lid
Re: smartfhone rooten?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/03, 20:45:14 »
Zie eens "Linux-format"nr. 228 (september 2017)  https://linuxformat.com/te pakken te krijgen, daarin staat een lang artikel over deze materie. Titel van het artikel: Tutorial LineageOS, install Android.
Kom er binnenkort mee naar NL, maar denk niet dat ik dat hier kan publiceren wegens copyright.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523