Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet zo traag  (gelezen 4370 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
internet zo traag
« Reactie #25 Gepost op: 2006/10/23, 19:44:41 »
Heeft webbladeraar Galeon hetzelfde probleem? Toepassingen - Internet - Galeon Webbrowser.

Zo ja, dan kun je misschien beter een schone herinstallatie overwegen. Met je huidige kennis is dat in een uurtje gedaan, inclusief alle toeters en bellen.

Groet, Pjotr.

nils holkerson

  • Gast
internet zo traag
« Reactie #26 Gepost op: 2006/10/23, 21:55:46 »
swiftfox doet het nu weer, ik heb na mijn verwijderen van firefox en swiftfox nog eens gezocht, via

>locaties>bestanden zoeken>

hier kwam ik nog een stuk of 35 firefoxbestanden tegen, die heb ik verwijderd en swiftfox nogeens opnieuw gedownload. nu doet het volgens mij weer net zo snel als gisteravond.

maar nu heb ik nog een vraag: ik dacht eigenlijk dat als ik onder linux iets verwijder, dat het dan ook echt weg is, maar nu blijkt dus van niet. uiteindelijk verstopt dus toch nog de hele boel! hoe zit dit precies?

groet nils

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
internet zo traag
« Reactie #27 Gepost op: 2006/10/23, 22:06:13 »
Bedoel je de prullenbak rechtsonderin? Die kun je legen. Als je wilt wissen zonder tussenkomst van de prullenbak, doe dan shift-delete.

Xubuntu (Xfce) heeft overigens geen prullenbak; alles is altijd meteen definitief weg. Ubuntu (Gnome) heeft daarentegen wel een prullenbak. Vind ik zelf wel handig.

Als je bedoelt: verwijderen via Synaptic, heb je dan wel gekozen voor : markeren voor *volledige* verwijdering?

Groet, Pjotr.

nils holkerson

  • Gast
internet zo traag
« Reactie #28 Gepost op: 2006/10/23, 22:14:41 »
ik vond in mijn bestandsysteem nog een aantal ffx bestandendie kon ik alleen verwijderen als ik root was, en ik had ffx in de bash verwijdert met deze code

sudo apt-get remove firefox

is dat niet vreemd dan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
internet zo traag
« Reactie #29 Gepost op: 2006/10/24, 10:12:12 »
Ik ben niet zo'n terminaltijger, dus ik doe alles bij voorkeur grafisch. De grafische manier is via Synaptic, en dat gaat bij mij altijd prima.

Of de toverspreuk voor het zwarte schermpje dus correct is geweest, weet ik helaas niet.

Groet, Pjotr.

Offline Soul-Sing

  • Lid
internet zo traag
« Reactie #30 Gepost op: 2006/10/24, 10:23:15 »
@ nils
sudo dpkg --purge firefox
dit verwijdert alle bestanden.(zou ook mozilla firefox kunnen zijn omdat bij volledige verwijdering de volledige bestandsnaam vermeld moet worden)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
internet zo traag
« Reactie #31 Gepost op: 2006/10/24, 21:30:04 »
Citaat van: leoquant
@ nils
sudo dpkg --purge firefox
dit verwijdert alle bestanden.(zou ook mozilla firefox kunnen zijn omdat bij volledige verwijdering de volledige bestandsnaam vermeld moet worden)
Dit is een bijdrage van een rasechte terminaltijger, dus daar kun je op vertrouwen! :-)

Groet, Pjotr.