Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem blokkage op 85 %  (gelezen 1296 keer)

fabian19

  • Gast
probleem blokkage op 85 %
« Gepost op: 2007/10/10, 17:14:11 »
na de partitie grootte aangepast te hebben is de installatie goed begonnen maar na 85 % bleef hij 1 h hangen
maar ineeens kwam dit op mijn scherm


>>please inser the disc labaled : "ubuntu 7.04_ feisty Fawn_ - release i386 (20070415)" in the drive cdrom and press enter<<

fabian19

  • Gast
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/10, 17:18:51 »
ik heb met dezelfde cd al 2 andere pc geinstallerd met linux
waarom blijft ie nu zo hangen op 85 %

Offline Duckie

  • Lid
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/10, 18:13:17 »
Misschien dat de cd-rom in de computer waar je het probleem mee hebt niet zo best meer is, en daardoor wat gevoeliger dan de anderen.
Probeer de cd eens te testen in het menu van de installer voordat je hem installeert.
____________________________________________

Vinc

  • Gast
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/10, 20:39:24 »
Ik heb hetzelfde effect als ik tracht te installeren van de Live CD. Dan blijft de zaak keer op keer hangen op 87 %, nadat de installatie van taalpakketten was gestart of overgeslagen. Kreeg de tip om eens te installeren zonder internetverbinding, maar dat hielp niet. Installatie taalpakketten werd automatisch overgeslagen, en daarna bleef de teller weer op 87 procent staan. Ik heb geen uur gewacht, wel pakweg 15 minuten en vervolgens de hoop opgegeven...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/10, 20:42:13 »
Citaat van: Vinc
Ik heb hetzelfde effect als ik tracht te installeren van de Live CD. Dan blijft de zaak keer op keer hangen op 87 %, nadat de installatie van taalpakketten was gestart of overgeslagen. Kreeg de tip om eens te installeren zonder internetverbinding, maar dat hielp niet. Installatie taalpakketten werd automatisch overgeslagen, en daarna bleef de teller weer op 87 procent staan. Ik heb geen uur gewacht, wel pakweg 15 minuten en vervolgens de hoop opgegeven...
Kan een corrupte CD zijn. Doe eens "Check CD for defects" in het startmenu van de CD?
Of druk eens op F6 in het startmenu, en tik in: noapic
Daarna op Enter drukken.

Enfin, over 8 dagen komt 7.10 uit; ik zou even wachten en het daarmee opnieuw proberen. En anders help ik je wel ff op de Release Party in Hilversum!  :-)

Groet, Pjotr.

Vinc

  • Gast
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/10, 20:59:18 »
Hai Pjotr,
Wat de Cd betreft, die heb ik vers gebrand, dus erg versleten kan ie niet zijn. Lifetec CD van Aldi. Nooit problemen mee gehad.
Kan ik defects ontdekken van uit Windows of Feisty of moet ik de pc met de cd opstarten en krijg ik dan die mogelijkheid? Ik kijk wel even...
Ik vrees dat 't 'm daar niet in zit, want via de list om bugs te rapporteren heb ik al van anderen gehoord dat ze op hetzelfde punt blijven hangen ...

En dat helpen op de Release Party: heel vriendelijk aangeboden, maar ik hoop eigenlijk lang voor die tijd al wat werkends te hebben. Lukte bij Feisty toch ook probleemloos.
Bovendien staat het allemaal niet op een schootcomputer maar op een forse, niet echt prettig sjouwbare desktop :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/10, 23:27:39 »
In het start menu van de CD staat de optie Check CD for defects.
http://img209.imageshack.us/img209/2702/34567906sf0.png

probleem blokkage op 85 %
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/11, 01:18:14 »
Het is geen fout van de cd. Ik had het ook al. Dus met Vlnc en Fabian19 ook dus ik denk een fout van ubuntu. Het komt na het installeren van de taalpakketten.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/11, 01:23:18 »
Installeer het dan eens volledig in het Engels.
Je kan later dan alsnog Nederlandse taalpakketten toevoegen.

De alternate cd zou in ieder geval wel moeten werken.

probleem blokkage op 85 %
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/11, 01:27:22 »
Ik heb hem geinstalleerd met de alternate cd en dat ging geweldig(werkt lekkerder dan de live-cd vindt ik, je kan lleen niet surfen tijdens het installeren). Toch vreemd...

Vinc

  • Gast
probleem blokkage op 85 %
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/11, 17:52:51 »
Ja, met Alternate CD is het mij ook gelukt
maar die weg is voor minder techie lui toch niet zo ideaal.
De installatie vanaf de Live CD beviel me op zich prima.
Tot die 87 procent dan.

Als ik bij de Final hetzelfde probleem tegenkom, zal ik inderdaad eens een geheel engelstalige installatie proberen.
Of dat helpt?
Ik heb al eens handmatig aangegeven dat ie de installatie van taalpakketten moest overslaan, wat ie deed.
en meteen daarna bleef ie hangen...
en ik heb al eens zonder internetverbinding geinstalleerd, waarbij ie automatisch de installatie van taalpakketten ging overslaan, heel goed dus, maar weer meteen bleef hangen...