Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen van Ubuntu  (gelezen 545 keer)

Offline Hansgeo

  • Lid
Verwijderen van Ubuntu
« Gepost op: 2014/02/12, 20:33:40 »
Een tijdje geleden heb ik op mijn Windows pc Ubuntu geïnstalleerd als dual. Hoe dat precies heet weet ik even niet. Bij het opstarten van de pc kan ik de keus maken tussen Windows xp of Ubuntu. Behalve de installatie en het even eraan snuffelen heb ik er niet veel meegedaan. Momenteel heb ik een Macbook en is de noodzaak van Ubuntu op de Windows xp niet meer van belang. Daarom wil ik dat verwijderen, maar zodanig dat Windows xp nog te gebruiken is. Ik weet dat xp versie niet meer door Microsoft ondersteund wordt en heb daarom de pc afgesloten van het internet. Helaas heb ik te weinig kennis van Ubuntu om te weten hoe dat besturingssysteem gewist kan worden. Wie kan mij helpen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verwijderen van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/12, 20:41:28 »
Ubuntu-partities formatteren en daarna NTLoader herinstalleren in de MBR:
https://sites.google.com/site/computertip/grub#TOC-Grub-verwijderen-terug-naar-uitsluitend-Windows-
(punt 7 en verder, rechterkolom)

Maar: is dit wel verstandig? Met Ubuntu kun je immers nog veilig het internet op met die machine, voor jaren en jaren.... Zonde om zo'n machine nooit meer op het internet aan te kunnen sluiten.

De bekende computerclub HCC is daarom, zowel landelijk als regionaal, bezig met het organiseren van een actie om XP-gebruikers te stimuleren om Linux te installeren naast (of in plaats van) hun XP.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/12, 20:50:52 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijderen van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/12, 20:56:26 »
De bekende computerclub HCC is daarom, zowel landelijk als regionaal, bezig met het organiseren van een actie om XP-gebruikers te stimuleren om Linux te installeren naast (of in plaats van) hun XP.
Zo ook de consumentenbond, die Xubuntu en Mint-XFCE adviseren !
(Zouden ze hier meelezen ?)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.