Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xmms installeren  (gelezen 1186 keer)

Destroyer1989

  • Gast
Xmms installeren
« Gepost op: 2007/06/17, 19:16:35 »
Hallo,

Ik ben helemaal nieuw in linux. Ik wil graag een goed programma hebben om muziek af te kunnen spelen. Ik ben in Windows gewend aan Winamp, en nu kwam ik na zoeken op internet Xmms mediaplayer tegen. Ik heb deze nu gedownload en uitgepakt in een mapje in mijn home. Alleen weet ik nu niet hoe ik het programma installeer en/of opstart. kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt,

Xander

Destroyer1989

  • Gast
Xmms installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/17, 19:20:41 »
nvm, heb het al aan de praat gekregen. begin het al te leren:P

Offline siegi

  • Lid
Xmms installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/17, 19:21:54 »
In ubuntu installeer je software niet op die ouderwetse manier die we van windows kennen.
Nadelen eerst downloaden en dan installeren zijn je krijgt niet automatisch security updates, je hebt geen garantie dat het compatible is met je systeem, en het is niet zo gemakklijk.  

Kijk eens even naar deze pagina
En je zal direct leren hoe wij in ubuntu omgaan met software installeren https://wiki.ubuntu.com/NlSoftwareInstalleren

WimVriend

  • Gast
Xmms installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/17, 19:23:31 »
Je had xmms gewoon met je pakketbeheerder kunnen installeren. Als je in je pakketbeherder even zoekt op xmms dan vind je ook een berg pluginsĀ·
Wim

Destroyer1989

  • Gast
Xmms installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/17, 19:54:22 »
jah ik had het dus op de 3e manier gedaan, denk gooi het eens in die terminal kijken wat er gebeurd, en klaar:P
maar nu wil ik van die skins installeren. ik heb van die pakketjes gedownload van www.gnome-look.org. maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg. heb al even lopen pielen maar krijg het niet voor elkaar.

Offline siegi

  • Lid
Xmms installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/17, 20:28:05 »
In de repo's zit ook een pakketje voor skins te hebben xmms-skins
En anders moet je de gedownloade skin uitpakken en in de map .xmms/Skins dit is een verborgen map dus eerst verborgen mappen zichtbaar maken.

Destroyer1989

  • Gast
Xmms installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/21, 22:06:16 »
mjah ik krijg het niet voor elkaar met die skins. maar dat vogel ik later wel uit. wat ik wel heel irritant vind is dat er bij die xmms player geen bibliotheek zit net als ik gewend ben in winamp. is daar wel iets voor (een plugin oid) zodat ik dat wel gewoon heb. want elke keer bestandje openen doen is byzonder irritant. (wil uiteindelijk ook voor draaiwerkjes als DJ linux gaan gebruiken ipv crappy Windows). Als iemand hier een beter programma voor weet dat draait onder linux vind ik het ook goed:P als het maar werkt;)

groeten Xander