Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evaluatie Community Council  (gelezen 6181 keer)

Offline Drummies

  • Lid
Evaluatie Community Council
« Gepost op: 2010/04/25, 22:01:02 »
De Community Council als vertegenwoordigers v/d Community,willen graag openheid en geven bij deze de gelegenheid aan de Community om ons te evalueren.

Spreek in alle vrijheid,de CC is er n.l voor de Community.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/25, 22:39:18 »
schaam je niet, ook de eerste post word niets verweten, heb je ideeën of verbeteringen,
wil je iets delen of vind je de huidige CC helemaal ruk ,, zeg je ding, het mag en sterker we willen het graag :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/25, 23:07:55 »
Ik kan me voorstellen dat de community niet direct een duidelijk beeld kan opzetten van wat jullie doen. Er is natuurlijk de wiki pagina,..
Zijn er zaken die jullie gedaan/onderhandeld hebben, dat jullie kunnen laten zien aan de community?
Ik weet dat veel van de zaken zoals onderhandeling bij conflicten gevoelig liggen natuurlijk. Maar misschien is er toch wel iets.

Wat is de procedure om lid te worden van de CC of van het board CC? Moet je aangewezen of kun je jezelf voorstellen etc.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/26, 07:28:19 »
Citaat van: siegi
Wat is de procedure om lid te worden van de CC of van het board CC
De procedure om lid te worden v/d de CC is om of het team te benaderen of de CC zelf,voor het Community-Board kan de CC worden benaderd zie team-Wiki
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Team/CommunityBoard
Citaat van: siegi
Zijn er zaken die jullie gedaan/onderhandeld hebben, dat jullie kunnen laten zien aan de community?
Die zijn er zeker geweest,maar zijn niet echt geschikt om naar buiten te brengen.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/26, 07:55:44 »
Eigenlijk heb ik maar een ding te zeggen, de CC is onzichtbaar. Dat is, hopen we, een goed teken, maar ook de oorzaak van weinig reacties, vermoed ik.

Offline siegi

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/26, 10:56:36 »
De procedure om lid te worden v/d de CC is om of het team te benaderen of de CC zelf,voor het Community-Board kan de CC worden benaderd zie team-Wiki
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Team/CommunityBoard
Okey CC board lijkt me duidelijk, maar gewoon CC lijkt me niet echt duidelijk.
Is er bijv. de vereiste om al enige tijd in de CC board te zitten voor je naar de CC kan?



Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/26, 11:00:33 »
Eigenlijk heb ik maar een ding te zeggen, de CC is onzichtbaar. Dat is, hopen we, een goed teken, maar ook de oorzaak van weinig reacties, vermoed ik.

Maar hoe evalueer je dan iets wat onzichtbaar is? Constateren dat dat gelukt is?

Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/26, 11:10:16 »
Citaat
Voeg citaat toe
Citaat van: Thijsg op Vandaag om 07:55:44
Eigenlijk heb ik maar een ding te zeggen, de CC is onzichtbaar. Dat is, hopen we, een goed teken, maar ook de oorzaak van weinig reacties, vermoed ik.

Maar hoe evalueer je dan iets wat onzichtbaar is? Constateren dat dat gelukt is?

Hier ben ik het volledig mee eens, onbekend is onbemind. Ik kan mij geen beeld vormen van die CC, je ziet of hoort daar praktisch nooit iets van.  :)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/26, 11:35:02 »
Ik kan mij geen beeld vormen van die CC, je ziet of hoort daar praktisch nooit iets van.  :)

Ik denk dat dat positief is :). Dat betekent dat de geschillen nu onderling via de CC opgelost (of toch tenminste aangekaart) worden.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/26, 13:37:32 »
Ik kan mij geen beeld vormen van die CC, je ziet of hoort daar praktisch nooit iets van.  :)

Ik denk dat dat positief is :). Dat betekent dat de geschillen nu onderling via de CC opgelost (of toch tenminste aangekaart) worden.

Juist is dat niet positief! Zoals al eerder is aangehaald, hoe moet je iets beoordelen wat niet aanwezig is op wat voor manier dan ook. Een team wat staat voor een bepaalde product of, in dit geval, besturingssysteem moet aanwezig zijn. Niet zozeer als aanspreekpunt dan wel als vertegenwoordiging. En hierop schort het. Ik neem aan dat jullie als CC overleg hebben en bepaalde zaken besluiten en/of veranderen. Van deze zaken is niets waarneembaar. Als je iets wilt weten, zoek het maar op op deze forum. Niet echt handig. Een nieuwsbrief per email versturen aan alle (geregistreerde) leden zal zeker voor de CC positief werken. De CC presenteert zich dan en laat zien dat ze er zijn en toont betrokkenheid en laat de leden zich ook meer betrokken voelen bij deze forum. Het hoeft niet elke maand, maar 1x per 2 maanden is meer dan voldoende, informeer de leden op deze manier van de beslissingen en besluitvormingen van de CC. Het zal werken.

En dan is er nog de feedback. Ik heb enige weken geleden een melding richting de admin's hier over iemand die zich nogal provocerend en uitdagend opstelde naar mij toe. Nooit iets van weer gehoord. Heb er een email erachter aan gestuurd naar Sjoerd. Deze melde dat hij de zaak eens zou bekijken. Nooit weer iets van weer gehoord! Dit kan niet. Als iemand een klacht neerlegt dan behoren de admin's of de CC of wie dan ook er fatsoenlijk mee om te gaan en de klager op de hoogte houden van de ondernomen acties. Feedback toont betrokkenheid en laat zien dat er een team aanwezig is!

Mijn inziens schort er een hoop aan de leidinggevende capaciteiten van vele binnen de LoCo team of admin team of CC team. Toon betrokkenheid, geef feedback, laat merken wat jullie doen. En verschuil je niet achter worden als: "Ik denk dat dat positief is. Dat betekent dat de geschillen nu onderling via de CC opgelost (of toch tenminste aangekaart) worden.". Dit toont juist het gebrekkige inzicht alleen al door te zeggen dat het aangekaart wordt.... En zoals Progger het al zei, denk dat er weinig zijn hier die zich kunnen inbeelden wie of wat de CC is.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/26, 13:47:19 »
Mijn inziens schort er een hoop aan de leidinggevende capaciteiten van vele binnen de LoCo team of admin team of CC team....
Wat mij betreft moeten we het niet (weer) gaan hebben over een gebrek aan leidinggevende capaciteiten bij het team.
Dat is in het verleden al meerdere keren geroepen. Natuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar zulke uitspraken zijn niet echt goed voor de motivatie als je in het team zit. Wat mij betreft geen goede discussie!

Wat je noemt over die klacht waar verder niets mee gedaan wordt is niet netjes.
Zijn er voor klachtenbehandeling procedures opgesteld? En zijn deze dan ook bekend bij de leden? Is er dan ook ergens enige bewaking op de lopende klachten? Of komen klachten binnen er is er vervolgens niet helder wat de status van de behandeling is, bij wil het ligt etc....

Een (maandelijkse) ubuntu-nl nieuwsbrief is ook een erg goed idee! Communicatie is erg belangrijk!

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/26, 14:16:48 »
Mijn inziens schort er een hoop aan de leidinggevende capaciteiten van vele binnen de LoCo team of admin team of CC team....
Wat mij betreft moeten we het niet (weer) gaan hebben over een gebrek aan leidinggevende capaciteiten bij het team.
Dat is in het verleden al meerdere keren geroepen. Natuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar zulke uitspraken zijn niet echt goed voor de motivatie als je in het team zit. Wat mij betreft geen goede discussie!

@Leendert,
Als ik mijzelf mag verdedigen, ik bedoelde ermee te zeggen dat een team van mensen die belast is met het besturen van wat voor organisatie dan ook zelf met dit soort ideeën op de proppen behoren te komen. En niet onzichtbaar op de achtergrond via via moeten vragen of ze hun werk goed doen en of men iets mist. Ik zelf maak dit mee bij mijn eigen werkgever. Bij mijn huidige werkgever zit ik in de PVT. Eind 2009 is de vorige directeur met pensioen gegaan. Deze directeur had de eigenschap om alles wat er gezegd en verteld werd geheim te houden bij het personeel. Als ik na een PVT overleg met de directie verslag wilde uitbrengen bij mijn collega's wist ik amper wat ik wel en niet mocht vertellen. Het bedrijf telt meer dan 150 personeelsleden, dus een OR dient er wettelijk te zijn. Dit is door de vorige en alle voorgaande directeuren met veel machtsvertoon tegengehouden en tegengewerkt. Omdat men bang was dat iedereen met allerlei info aan de haal zou gaan. De nieuwe directeur die begin 2010 is begonnen is iemand die open is en geen geheimen heeft. Hijzelf kwam zelfs met voorstellen om de communicatie naar het personeel toe te verbeteren. Na de eerste overleg met de nieuwe directeur was ik vrij om alles te bepraten. Mijn collega's reageerden hier zeer verbaast en verrast op. De nieuwe directeur wil dan ook met alle geweld een OR omdat hij wil samenwerken met een OR. En bang dat mensen aan de haal gaan met allerlei info is hij zeker niet, openheid en eerlijkheid, communicatie dus, is de meest belangrijkste wapen om je personeel (en in het geval van deze forum de leden) tevreden te stellen en te motiveren. Een zeer goede voorbeeld was net voor de kredietcrisis. Het bedrijf waar ik werk was in overleg met een andere bedrijf over een overname. Het bedrijf waar ik werk zou worden overgenomen. Niemand mocht er wat van weten, alleen de directie wist het en de PVT en een bepaalde groep (hoge) leidinggevenden. En wat zag je gebeuren? Collega's van mij werden door klanten!! gevraagd of we werden overgenomen!! Of het gebeurde op het terrein van onze klanten, of ze werden gebeld, of ze hoorden het via via. Een goede voorbeeld van grove miscommunicatie! Wat er met een bedrijf gebeurd, altijd het personeel inlichten, darmee voorkom je een soort hetze dat mensen geen vertrouwen meer hebben, motivatie kwijtraken, andere aan gaan zoeken waardoor het bedrijf sterk benadeeld wordt.

Vandaar mijn opmerking over de leidinggevende capaciteiten van sommigen. Men behoort deze inzichten zelf te hebben en niet na een lange periode ineens vanuit het niets bij de forumleden navragen of ze hun werk goed doen. Dat kan alleen als men eerst naar de leden hebben geluisterd en de wensen van de leden hebben vervuld, dan pas kan men wel vragen of ze hun werk goed doen. Niet van tevoren.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/26, 14:21:27 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/26, 16:01:45 »
Het kan ook nog dat de CC graag een complimentje wil; het is namelijk praktisch onmogelijk om kritiek te leveren. ;)

Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/26, 16:44:08 »
Nee hoor dat is niet waar.

Bijv.
Ik hoor of zie nooit iets van ze dus ze vreten nix uit blijkbaar !
 =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/26, 16:46:15 »
Ik bekijk het positief: Ik heb nooit klachten gehoord over de CC, dus draag ik ze een warm hart toe. =D

Offline Drummies

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/26, 17:43:29 »
Citaat van: siegi
Is er bijv. de vereiste om al enige tijd in de CC board te zitten voor je naar de CC kan?
Moeilijk om hierop te antwoorden,de huidige CC-leden zijn de eerste Community-Councils binnen Ubuntu-Nl,en zijn destijds voorgedragen door het team,dus je begrijpt op dit punt is alles vrij nieuw.

De Leden v/h Community-Board hebben wel mijn voorkeur (mijn persoonlijke mening),dus het board zou je kunnen zien als een ¨springplank¨naar een willekeurige functie binnen het team.

Citaat van: nomko
Als iemand een klacht neerlegt dan behoren de admin's of de CC of wie dan ook er fatsoenlijk mee om te gaan en de klager op de hoogte houden van de ondernomen acties. Feedback toont betrokkenheid en laat zien dat er een team aanwezig is!
Dit werkt alleen als je de juiste kanalen inlicht,is er een klacht kan je dat melden aan de CC zie Wiki,en nomko jij weet als geen ander wat voor actie de CC destijds voor jouw persoontje heeft ondernomen.
 
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #16 Gepost op: 2010/04/26, 18:06:54 »
Wees nu alstublieft niet te persoonlijk  :rolleyes:

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #17 Gepost op: 2010/04/26, 20:22:13 »
De CC kan je in het algemeen negatief beschouwen als ze al aan de leden moeten vragen hoe ze het doen is het wel heel erg.


Mod Edit: Linkjes en wat tekst verwijderd: wij hoeven niet beledigd te worden!
« Laatst bewerkt op: 2010/04/26, 20:31:22 door Nunslaughter »
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #18 Gepost op: 2010/04/26, 20:27:47 »
Pff, je stelt jezelf erg kwetsbaar op met zo'n introductie. Ik vind dat goed.
- Ik vind de CC board een positief iets, het is duidelijk iets in ontwikkeling ook, het is nog niet af. Niks mis mee.
- Ik zou deze punten:

Citaat
*De leden van het Community Board zijn de ¨spreekbuis¨ v/d Community
*Ze geven d.m.v feedback & inputs aan wat er zoal leeft in de Community
*Verbeter punten en ideeën worden in het board bespreekbaar gemaakt.
*Het team de board-leden en de CC zullen in gezamenlijk overleg die zaken bekijken en indien mogelijk toepassen/verbeteren

iets verder uitwerken in de wiki. Hoe frequent, waar, en wat bespreken juliie en waarom, en via welke kanalen. En wat is wel en niet openbaar. Immers er zijn ook vertrouwelijke dingen bij lijkt mij.

Is het een idee jullie te organiseren via launchpad?

Verder gewoon doorgaan met het ontplooien van dit moeilijke werk!

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #19 Gepost op: 2010/04/26, 20:36:14 »
De CC kan je in het algemeen negatief beschouwen als ze al aan de leden moeten vragen hoe ze het doen is het wel heel erg.


Mod Edit: Linkjes en wat tekst verwijderd: wij hoeven niet beledigd te worden!

Volgens mij werd er opgeroepen tot openheid zo zie je maar weer als het hun niet aan staat is de openheid weer helemaal weg.
Vraag er dan niet om.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #20 Gepost op: 2010/04/26, 20:37:07 »
Hela zeg, er is een verschil tussen openheid en beledigingen!

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #21 Gepost op: 2010/04/26, 20:41:35 »
Allereerst vind ik het verwijderen van linkjes niet echt een meesterzet, maar ik ga daar niet over; de mods zijn ervoor aangesteld, ik niet. Zelfs als het beledigingen zijn: het blijven links, klikken op eigen risico. Overigens moet er wel met respect geschreven worden, ook als mensen het niet eens zijn met het beleid. Al met al lijkt het verwijderen van links dus vreemd, maar ik heb toch wel wat begrip.

Verder is feedback altijd goed, ook in dit geval. Als partijen (CC en leden) kunnen wij van elkaar leren.

Ontopic: Omdat veel gevallen in besloten kring afgehandeld worden, kunnen wij geen feedback geven. Graag zouden ik meer openheid zien, maar ook als jullie intern werken, zal het goed zijn voor de gemeenschap in het algemeen.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #22 Gepost op: 2010/04/26, 20:52:08 »
Hela zeg, er is een verschil tussen openheid en beledigingen!

Laten we het vooral niet over beledigen hebben daar zijn jullie het beste in namelijk.
Maar dan zou ik dus maar niet op de link in mijn onderschrift klikken als ik jou was nonnen slachter.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #23 Gepost op: 2010/04/26, 20:52:49 »
Omdat veel gevallen in besloten kring afgehandeld worden, kunnen wij geen feedback geven. Graag zouden ik meer openheid zien, maar ook als jullie intern werken, zal het goed zijn voor de gemeenschap in het algemeen.

+1

Daarom denk ik, dat een evaluatie als deze, nooit kan slagen.... Openheid is immers grotendeels onmogelijk bij dit soort werk. Alleen de leden van de leiding van Ubuntu-NL kunnen jullie activiteit beoordelen, want alleen zij zien die volledig. Tip: hou een interne evaluatie binnen de leiding.

Verder geeft een openbaar draadje als dit, de kans aan trollen en zieke geesten, om hun gif te spuiten en goedwillende mensen te beschadigen. Daar wordt niemand gelukkig van. Ik raad daarom aan, om dit draadje dicht te gooien.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Evaluatie Community Council
« Reactie #24 Gepost op: 2010/04/26, 20:57:03 »
Omdat veel gevallen in besloten kring afgehandeld worden, kunnen wij geen feedback geven. Graag zouden ik meer openheid zien, maar ook als jullie intern werken, zal het goed zijn voor de gemeenschap in het algemeen.

+1

Daarom denk ik, dat een evaluatie als deze, nooit kan slagen.... Openheid is immers grotendeels onmogelijk bij dit soort werk. Alleen de leden van de leiding van Ubuntu-NL kunnen jullie activiteit beoordelen, want alleen zij zien die volledig. Tip: hou een interne evaluatie binnen de leiding.

Verder geeft een openbaar draadje als dit, de kans aan trollen en zieke geesten, om hun gif te spuiten en goedwillende mensen te beschadigen. Daar wordt niemand gelukkig van. Ik raad daarom aan, om dit draadje dicht te gooien.

Ach het komt ook weer onder zijn steen vandaan, ik denk dat ik ook maar weer compleet terug keer op het forum kan het nog leuk worden.
Her pjotr de troll pesten dat is altijd leuk  XD XD XD
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt