Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] HP Photosmart C4599 wordt niet gezien door de HPLIP Toolbox  (gelezen 1064 keer)

Ik heb een nieuwe printer. Hij print prima, maar ik wil ook kunnen scannen (er moet tenslotte nog een artikeltje over mij in offtopic geplaatst worden).
Dat scannen lukt niet.
Ik heb Pjotrs'handleiding gevolgd t/m punt 5, maar als ik met punt 6 aan de gang ga, krijg ik als melding: No HP devices found.

Ik heb de hp-check -t gedaan en de uitkomst maar bijgevoegd. Volgens mij heb ik er een zootje van gemaakt.



« Laatst bewerkt op: 2009/08/09, 16:55:13 door laacque »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: HP Photosmart C4599 wordt niet gezien door de HPLIP Toolbox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/08, 23:32:08 »
Je werkt nog met Ubuntu 8.10. Misschien is het apparaat te nieuw voor de versie van HPLIP Toolbox die in de pakketbronnen van 8.10 zit.

Mogelijke oplossing: probeer eens 9.04. Die heeft ongetwijfeld een nieuwere versie van HPLIP Toolbox.

Tot slot: als je HPLIP Toolbox uitvoert, dan moet het apparaat wel prik hebben. Met andere woorden: staat hij wel aan?


Re: HP Photosmart C4599 wordt niet gezien door de HPLIP Toolbox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/08, 23:36:40 »
ipv je hele systeem upgraden kan je natuurliujk ook gewoon de nieuwste hplip installeren

Ik heb de nieuwste uit de synaptic, maar ga morgen even upgraden. Dat was ik toch al van plan. Dan zien we morgen wel weer.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: HP Photosmart C4599 wordt niet gezien door de HPLIP Toolbox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/08, 23:44:09 »
De huidige HPLIP versie is 3.9.8. Hier te downloaden http://hplipopensource.com/hplip-web/install_wizard/index.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: HP Photosmart C4599 wordt niet gezien door de HPLIP Toolbox
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/09, 16:54:34 »
Tadaaa, het is gelukt! Ik ben weer helemaal gelukkig.
Bedankt, schoonheden.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?