Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam  (gelezen 1149 keer)

na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Gepost op: 2017/11/08, 19:38:16 »
Wie kan het volgende verklaren:
als ik foto's bewerk in het programma showFoto (besturingssysteem Xubuntu) en de bewerkte foto's middels "opslaan als" in een aparte map opsla, dan zijn bij vele bestandsnamen de ikonen grijs of gedeeltelijk grijs. zie bijlage.
Wat kan ik daaraan doen?


Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/09, 14:33:23 »
Nu, vanmorgen, bleken alle (gedeeltelijke) grijze ikonen "normaal" geworden te zijn.  Ook oudere mappen die dezelfde ikonen-symptomen lieten zien zijn nu goed.

Ik zou bijna aan mezelf gaan twijfelen.... het is omdat ik gisteren het schermafdruk gemaakt heb en hier als bijlage bij mijn vraag heb toegevoegd.... dat bewijst dat het toch echt zo was!

Voor de  volledigheid nu wederom een schermafdruk van hetzelfde bestand met,  jawel  hoor de: GOEDE IKONEN!!! 

Probleem is opgelost, hoe dan ook. Maar wie snapt het?

Wim van den Haak

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/09, 15:52:22 »
Hoi,

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt als Xubuntu gebruiker en fotofreak, maar dat de verkenner in Xubuntu moeite heeft met verversen wel. Dan maak ik een verkleinde versie van een foto via bijvoorbeeld GIMP en is er niets van te zien in de betrokken map. Even eruit en weer erin of iets soortgelijks is dan nodig.

Je zou het eens kunnen proberen. Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat bij jou. Laat je het weten?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/10, 17:42:43 »
Dag Just,

Ik heb jouw werkwijze in Gimp na gedaan.
Wat ik dan zie bij de verkenner dat zie jij op de foto in de bijlage.
Het is het xcf bestand rechts boven op de foto. Als ik daar op dubbel klik wordt hij met een ikoon weergegeven.
Bij het xcf bestand dat daar links van staat heb ik de verkenner afgesloten en weer geopend, en zie daar: de ikoon!
Bij de twee linker  xcf bestanden: zelfde fenomeen, zelfde werkwijze.

Jij schreef dat je niets zag op de verkenner, dat heb ik niet aangetroffen. Dus bovenomschreven fenomeen is anders? 

Overigens, nog even mekkeren over mijn problematiek: Gisteravond wederom foto's bewerkt in showFoto en wederom geen ikonen.
Ik had de bewerkte foto's opgeslagen op een losse harde schijf. En wat wil nu: als ik de foto's kopieer naar de interne harde schijf dan krijgen ze een ikoon!
En, ook leuk: doe ik het anders om: dus eerst de bewerkte foto's opslaan op de interne harde schijf (geen ikoon te vinden) en daarna kopieer naar de losse harde schijf dan krijgen ze niet "zomaar"een ikoon.....
Snap jij het nog?
Ergo: in wezen is dit Topic niet opgelost....

Groet van Wim,
ik lees graag je reactie.


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/10, 18:44:02 »
Hoi Wim,

Ja, dat is anders dan bij mij. Vreemd. Ik heb de Xubuntu 16.04 en jij ook?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #5 Gepost op: 2017/11/11, 13:42:56 »
ja die heb ik ook.
 

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #6 Gepost op: 2017/11/11, 13:53:27 »
Hoi Wim,

Nogmaals vreemd! Ik heb geen idee.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #7 Gepost op: 2017/11/11, 15:15:41 »
Hoi Just,

Ja vreemd...  Nou ja:
vreemde dingen houden het leven spannend  (maar maken het ook soms moeilijk).
Er is duidelijk meer onder de zon dan waarvan onze wijsheid droomt....!
(deze woordcompositie  is niet van mij... maar dat zal je duidelijk zijn)

groet van mij,
Wim

Offline Kees3

  • Lid
Re: na bewerking in showFoto geen ikoon bij bestandsnaam
« Reactie #8 Gepost op: 2017/11/13, 09:00:08 »
Ik heb soms hetzelfde in Xubuntu 16.04. Lijkt erop dat de thumbnails soms niet goed gegenereerd worden door Thunar. Ik maak me er verder niet druk om. Misschien dat je in de instellingen van Thunar iets kan veranderen wbt het maken van thumbnails?