Ondersteuning > Server en netwerk

Installatie / Config. Webserver "Dapper Drake"

<< < (2/2)

mcneoflash:

--- Citaat van: wr19026 ---
--- Citaat van: mcneoflash ---Waar ik hulp bij nodig heb:
- De installatie van een mailserver (uitleg verschillende onderdelen die nodig zijn SMTP etc. & hoe ze geinstalleerd moeten worden)
--- Einde van citaat ---
http://www.howtoforge.com/virtual_postfix_mysql_quota_courier
--- Einde van citaat ---
---->
Nogmaals bedankt, maar **** wat een handelingen zeg! Ben nog een Rookie hoor ;o) Heb wel ervaring met php/mysql, maareh allemaal op 'n windows bak.....Heb weinig ervaring met Linux en geen met Mailservers... Maar goed, het zal en moet me lukken...!

Ik heb alle stappen globaal doorgenomen en wat ik zie gaat me denk wel lukken. Alle Packages uitpakken; database en tabellen aanmaken; bestandjes aanmaken/aanpassen..... Ik heb voor ik begin nog wat vrij elementaire onduidelijkheden, bv.:

Bij mailname en hostname wordt steeds "server1.example.com" gebruikt. Wat moet ik hier gebruiken en mag het gedeelte voor de punt "server1" vanalles zijn?

Ik heb wel een eigen domein, maar die host ik ergens anders. Waarschijnlijk moet ik dan eerst een domein regelen die een rechtstreekse doorlink is naar het ip adres van mijn webserver? Of heb ik hier ook andere opties??

Ik hoop dat je nog wat duidelijheid kan verschaffen.

BVD. voor je reactie...

wr19026:

--- Citaat van: mcneoflash ---Bij mailname en hostname wordt steeds "server1.example.com" gebruikt. Wat moet ik hier gebruiken? Ik heb wel een eigen domein, maar die host ik ergens anders. Waarschijnlijk moet ik eerst een domein regelen die een rechtstreekse doorlink is naar het ip adres van mijn webserver? Of heb ik hier ook andere opties??

BVD. voor je reactie...
--- Einde van citaat ---
Je moet je MX record naar je server kunnen sturen. Dus, server1 is je machinenaam. De rest is idd de domeinnaam die je wil gebruiken.

Succes!

mcneoflash:
Ok thanx again!...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie