Ondersteuning > Hardware en drivers

Een enorme ‘crash’!

<< < (2/4) > >>

ajjp:

--- Citaat ---Heeft synaptic ook een bios update gedaan.
--- Einde van citaat ---
Dat lijkt mij sterk. Synaptic is een GUI voor Apt, de pakketbeheerder. Ik denk niet dat die in de BIOS kan komen.

Cme:
(Deze) Lenovo heeft naast de aan/uit knop een knop voor de BIOS en Booten, heel handig.´
Heb de Boot in BIOS op UEFI gezet maar zie geen andere schijf dan de USB??

De Boot-Live USB gestart en met wifi een update gedaan, bijlage toont wat allemaal Failed te starten.
Ik heb de video bekeken en ga ervan uit dat dit heel handig is om achteraf de bestanden te kopiëren. Maar dan moet schijf er wél zijn, ik heb de indruk dat die er niet meer is, maar dat is de vraag.
Nog een update gedaan maar alles ‘Failed’. Wat betekent dit?  ik zal later een minder zware image uploaden.
Ik heb overigens wel beschikking over de commando regel via de Live-Boot, kan ik hier iets mee?

Ronaldus:
Ik heb ze niet bekeken, maar van jouw foutmelding zijn YouTube filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=Hu3e1JVvhgM
https://www.youtube.com/watch?v=YpRZyEvv2gU

partyrabbit:

--- Citaat van: Cme op 2022/10/05, 19:13:12 ---Inderdaad heb ik via de Live-Boot-USB beschikking over Internet.

--- Einde van citaat ---

Dan zou het mijns inziens niet aan je kaart liggen maar een softwareprobleem.
Voorbehoud. Wel altijd moeilijk om op afstand 100% conclusies te trekken. Dat kun jij zelf volgens mij dan wel verder goed live beoordelen.


--- Citaat van: Cme op 2022/10/05, 19:13:12 ---Maar een herstelfunctie? Wat bedoel je? Alleen de USB werd herkend, ik kan niets uitvoeren.

--- Einde van citaat ---

Als je zeg bv ubuntu 20.05LTS geinstalleerd hebt, en je draait de live van 20.05LTS, dan krijg je bij de keuzes de opties "live draaien", "direct installeren" en ook "herstellen". (let op; exacte benaming kan wat anders gelijkends zijn)
Gewoon hetzelfde als de aloude win herstelfunctie.


--- Citaat van: Cme op 2022/10/05, 19:13:12 ---Kaart? Leg uit, graag. Het gaat om een Laptop.

--- Einde van citaat ---

Sorry. Stond ik even niet bij stil.
Als je handig bent kun je onboard interne kaarten (laptop) nog weleens uitschakelen met een dipswitch. Afhankelijk van merk/type/geluk/etc.
Bij een laptop wel meer gedoe dan bij een desktop.


--- Citaat van: Cme op 2022/10/05, 19:13:12 ---Hoi PartyRabbit, mijn dank voor je  steun.

--- Einde van citaat ---

Graag gedaan.

vanadium:
Voor mij lijkt dit op falende hardware - je schijf die niet meer herkend wordt. Naar de hersteldienst.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie