Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TVTime  (gelezen 2142 keer)

TVTime
« Gepost op: 2006/08/27, 18:07:24 »
Omdat KDETV en daardoor ook mijn computer regelmatig vastliep heb ik als alternatief tvtime vanmiddag geinstalleerd.

Op zich ging alles goed alleen als ik het programma opstart via het menu dat heb ik geen zenders, start ik het op via het konsole dan is verder alles normaal.

Wat moet ik doen om TVTIME via het menu incl. zenders op te laten starten.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

budster

  • Gast
TVTime
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 18:15:07 »
Ga na allacarte dubbelklik op de menu entry van tv-time, bij command staat het commando waarmee het menu de applicatie start, als je nu daar het commando invoert hoe jij het vanuit de terminal opstart dan zou het ook vanuit het menu goed moeten opstarten.

TVTime
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 18:28:14 »
Maar daar staat hetzelfde (tvtime) als wat ik in de konsole (sudo tvtime) invoer.

Het lijkt erop als ik het via het menu opstart en de zenders instel deze niet worden vastgehouden.

Iets met rechten of iets dergelijks?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

budster

  • Gast
TVTime
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/27, 18:46:01 »
sudo tvtime is niet hetzelfde als tvtime, bij de ene draai je het als super user (dat is geen goed idee!) start eens in het menu stel zenders in en kijk eens of hij die dan vast houd. de volgende keer dat je het opstart

TVTime
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/27, 18:54:21 »
Citaat van: budster
sudo tvtime is niet hetzelfde als tvtime, bij de ene draai je het als super user (dat is geen goed idee!) start eens in het menu stel zenders in en kijk eens of hij die dan vast houd. de volgende keer dat je het opstart
Ik kan wel opstarten maar houdt inderdaad de zenders niet vast als ze zijn ingesteld.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

budster

  • Gast
TVTime
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/27, 19:09:22 »
en als je tvtime zonder sudo ervoor opstart in de terminal worden de zenders dan ook niet vast gehouden? zoek eens uit waar de zenders vast gehouden worden, in welk bestand en kijk eens of het ergens mogelijk is, in programma zelf of configuratie files om die locatie te veranderen. naar een verborgen map in je homes bijvoorbeeld .... kijk eens of er een verborgen map in je home staat? wat er in staat en welke lees en schrijfrechten die map heeft.

TVTime
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/27, 19:34:42 »
Als ik in de konsole tvtime opstart krijg ik deze foutmelding:

I/O error : Permission denied
I/O error : Permission denied
I/O error : Permission denied
I/O error : Permission denied
I/O error : Permission denied
I/O error : Permission denied
I/O error : Permission denied
I/O warning : failed to load external entity "/home/maasnet/.tvtime/stationlist.xml"

In de konsole zie dit staan:

maasnet@maasnet:~$ sudo tvtime
Password:
Running tvtime 1.0.1.
Reading configuration from /etc/tvtime/tvtime.xml
Reading configuration from /home/maasnet/.tvtime/tvtime.xml

Hoe kan de rechten veranderen ik zie namelijk niks staan in /home/maasnet/.tvtime
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

budster

  • Gast
TVTime
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/27, 19:44:16 »
Dan weet je meteen waar je lijstje met zenders staat :)

Kijk eens wat de rechten zijn van stationlist.xml waarschijnlijk root omdat jij hem waarschijnlijk de eerste keer als root hebt opgestrart. Wat je moet doen zijn de schrijfrechten van die mappen en dat bestand aanpassen.

budster

  • Gast
TVTime
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/27, 19:49:29 »
Jawel dat bestand is een verborgen bestand er staat namelijk een punt voor, in nautilus* moet je even verborgen bestanden weergeven aanzetten. naar dat bestand gaan en dan rechts klikken -> porporties -> permissions -> bij iedereen read en write aanvinken ...

en kijk meteen of er nog meer bestanden staan met verkeerde permissies,

* nautilus als root starten gksudo nautilus

of in de terminal doen:

sudo chmod 777 maasnet/.tvtime/tvtime.xml

TVTime
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/27, 21:45:53 »
Citaat van: budster
Jawel dat bestand is een verborgen bestand er staat namelijk een punt voor, in nautilus* moet je even verborgen bestanden weergeven aanzetten. naar dat bestand gaan en dan rechts klikken -> porporties -> permissions -> bij iedereen read en write aanvinken ...

en kijk meteen of er nog meer bestanden staan met verkeerde permissies,

* nautilus als root starten gksudo nautilus

of in de terminal doen:

sudo chmod 777 maasnet/.tvtime/tvtime.xml
Ik heb alles eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd,in konsole (zonder sudo) tvtime opgestart en geinstalleerd.

En nu lukt het wel dus om te starten vanuit het menu.

Bedankt voor de hulp!!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

budster

  • Gast
TVTime
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/27, 21:50:16 »
Ja dat kan inderdaad ook :) dacht ik ook al aan maar dan moest je al je zenders weer opnieuw installeren.