Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CPU temperatuur te hoog  (gelezen 1147 keer)

MarkStraatman

  • Gast
CPU temperatuur te hoog
« Gepost op: 2008/06/29, 01:17:28 »
Ik heb me computer laatst veranderd in een multiboot van linux ubuntu Hardy Heron 8.04, en ik moet zeggen dat het me zo erg bevalt dat ik al zeker 2 weken niet meer op windows ben geweest.

alleen een dingetje valt me op... de onderkant van de computer wordt zo snel heet dat het gewoon opvalt.
normaal als ik in windows zit wordt ie wel warm, maar neit heet. ik heb lm-sensors al geinstalleerd, en als ik sensors uitvoer krijg ik telkens dezelfde aantal graden te zien
hoewel de eerste keer was dat boven de 60º, en nadat ik had opgestart, de volgende dag, was ie rond de 21-25º (ik heb een intel Core 2 DUO processor 1,50 MHz.

ik ben al wat gaan googlen, maar heb nog niet echt mijn antwoord gevonden.

heeft iemand de gouden tip?

grts Mark

Offline jan11000

  • Lid
CPU temperatuur te hoog
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/29, 02:21:12 »
Je moet je pc vol belasten, dus cpu en videokaart, en dan 1 uur wachten(heet laten worden), en dan temps kijken(en voltages), dan weet je of je luchtafvoer goed is, en meten als het warm is, dus in de zomer.
Nu weet je pas wat.

CPU temperatuur te hoog
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/29, 09:59:03 »
Citaat van: MarkStraatman
de onderkant van de computer wordt zo snel heet dat het gewoon opvalt.
betekent dat dat het een laptop is? zorg dat hij genoeg lucht krijgt als ge hem op uw schoot hebt staan, dus niet de ventilator recht op uw been zetten, maar zo verschuiven dat hij vrij staat.

als het toevallig een dell laptop is, bestaat er een handig programma voor uw temperatuur en fans zelf te controleren.