Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?  (gelezen 904 keer)

tsjoe007

  • Gast
HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?
« Gepost op: 2008/02/12, 14:45:03 »
Heb onlangs laatste versie van Ubuntu geïnstallerd op vrije schijfruimte en broederlijk naast bestaande XP versie (c:\). Bovendien had ik een bestaande externe partitie met daarin een d:\programma's en e:\data station. Na installatie van Ubuntu verschenen op het bureaublad keurig beide stations (d:\ en e:\) en ze waren ook bereikbaar. Toen kreeg ik het bericht dat er 186 updates waren dus ... downloaden maar. Terug opstarten en ... d:\ en e:\ waren van het bureaublad verdwenen en op geen enkele manier meer aanspreekbaar. Dus effe naar XP en zie, perfect benaderbaar MAAR : als ik PartitionMagic 8 open om schijfinfo te krijgen staat de ganse HDD in het geel en gemarkeerd als BAD !!! Resultaat is dat ik mijn PC niet meer durf heropstarten uit schrik dat alles in de soep draait en ik alles kwijt ben. Ik zit dus letterlijk gevangen in Windows. Arrrgh. Iemand een idee of oplossing ? Thx !
Tsjoe "de radeloze"
PS al na deze eerste kennismaking wil ik van Windows af en enkel nog aan Ubuntu ! Sneller, stabieler, ... perfect.

Offline Bobbie

  • Lid
HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/12, 15:18:55 »
Lees deze eerst:   http://computertip.googlepages.com/partitioneren    

Dus je zal ze echt niet kwijt zijn

En nog welkom op het forum

tsjoe007

  • Gast
HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/12, 15:26:15 »
Bedankt voor de snelle reactie. Ik begin er meteen aan !
Tsjoe

tsjoe007

  • Gast
HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/12, 16:23:54 »
Hallo Bobbie.
Operatie gelukt !
ISO bestand gedownload, op CD gebrand met ISO recorder, in XP Partition Magic van de PC gezwierd, opgestart met net gebrande CD, Parted Magic opgestart, partities laten inlezen : alles OK !
Ubuntu terug opgestart en ziehier : alle stations staan weer keurig op het bureaublad.
Ik kan me nu naar hartelust verder in Ubuntu verdiepen terwijl ik al mijn vroefgere bestanden kan benaderen. Schitterend!
Nog één vraagje (voorlopig dan) : hoe kan ik instellen dat bij opstart van Ubuntu de NumLock gelijk aanstaat ? Is handig voor de invoer van mijn paswoord, vandaar.
Groetjes en nogmaals thnx.
Tsjoe007

Offline Bobbie

  • Lid
HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/12, 16:32:32 »
@tsjoe, fijn dat dit voor elkaar is, de tweede vraag zou ik graag ook willen beantwoorden, maar zo'n wijsneus ben ik nog niet met linux.

Deze vraag is voor de meer voor de doorgewinterde Ubuntu gebruikers, zou er maar een nieuwe topic (vraag) voor maken.

gr

Even via "Zoeken" gekeken en zie:   http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16888

een oplossing

tsjoe007

  • Gast
HELP! Waar zijn mijn partities gebleven ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/12, 16:50:46 »
Yep ! Weeral gelukt !
Zo is het wel prettig werken.
Heb nog een vraagje naar je mailadres gestuurd. Mag echter ook op het forum hoor. Moet er wel mijn weg nog wat op zoeken.
Greetz

Tsjoe007