Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?  (gelezen 1217 keer)

Toegang

  • Gast
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Gepost op: 2007/11/19, 16:29:35 »
Ik wil overstappen op Linux en heb zowel Ubuntu als Xubuntu via liveCD gedraaid. Om de werkelijke snelheid en het gemak van Linux te ontdekken heb ik nu Xubuntu (met dual boot) geïnstalleerd. Ik zou daarmee ook het internet op moeten kunnen maar als ik via Linux opstart (CD en HD) wordt de externe ADSL-'modem' niet gezien door de PC, d.i. hij krijgt zelfs geen voeding. Mogelijk een usb probleem ipv modem-probleem. De via usb-kabels aangesloten printers worden wel herkend.

Ik kan op dit moment door de bomen het bos niet meer zien, ben een newby die al veel heeft gezocht in Xubuntu zelf, alsook op het net bij documentatie / wiki / en forumdraden. Waar en hoe los ik dit op?

Offline hello

  • Lid
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/19, 19:31:54 »
Wordt de modem aangesloten via USB? En welk type modem heb je.

Toegang

  • Gast
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/19, 22:33:46 »
Ja de modem een IceData 500, is aangesloten via de USB. Ik heb inmiddels ook usb-kabel van printer en modem omgedraaid en ook dan blijft de modem doodstil. Het ledje voor de voeding blijft uit.

Offline emargen

  • Lid
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/19, 23:03:22 »
Misschien met Ndiswrapper! Heb er zelf maar een keer een usb-modem mee geinstalleerd....dus veel ervaring heb ik niet....maar kijk hier eens naar:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/448

wel doorscrollen tot je bij het stukje over Ndiswrapper bent! Suc6!!

Toegang

  • Gast
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/20, 11:10:55 »
Dank je wel emargen, maar ik ben zo groen dat ik de draad niet kan volgen . . .
Wel ben ik verder aan het zoeken. Ik heb inmiddels de originele CD vd modem gevonden en een tar.gz file aangetroffen.

So far so good, vanaf hier gaan de uitdagingen verder. Ik weet niet hoe ik nu verder moet. Vreselijk voel me een complete analfabeet. Het liefst stap voor stap.

Waar kan ik uitleg vinden over deze basale linux instructies?

Offline emargen

  • Lid
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/20, 12:35:48 »
Op dit forum!.....en Googlen! zo ben ik 2 mnden geleden ook begonnen...........na de eerste hindernissen begint het allemaal te wennen....zelfs de terminal is als windows-gebruiker nog wel aan te leren. Dus maar eens zoeken naar instructies voor Ndiswrapper het terminalgebruik vind je ook terug in de documentatie:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/17444 of http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/

ZENODotus

  • Gast
Na installatie geen internet, Installatie USB of modem?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/21, 16:49:26 »
En niet vergeten de man-pagina's op je systeem van veel instructies.

Zo vind je dan dat je met tar -zxvf een tar.gz bestand kunt uitpakken in een map.

Over ndiswrapper kun je op de wiki veel vinden over hoe je ndiswrapper moet installeren.