Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NOS Journaal via internet hapert stevig (opgelost)  (gelezen 3426 keer)

NOS Journaal via internet hapert stevig (opgelost)
« Gepost op: 2009/01/12, 21:16:10 »
Hallo,

Hier een berichtje uit Frankrijk (misschien dat dat met mijn probleem te maken heeft). Sinds pak 'm beet een maand of twee heb ik problemen met de ontvangst van het NOS Journaal via Ubuntu (8.04.1, 32-bit), zowel in de afspeler die de NOS zelf aanbiedt als in Totem (edit: ik kijk via www.nos.nl, daarna rechtsboven klikken op "Laatste NOS Journaal").

De stream begint te draaien om vervolgens na twee of vier seconden weer op te houden. Dan wordt er gebufferd gedurende een seconde of wat, en dan gaan het beeld en geluid weer verder, opnieuw voor twee of vier seconden. Dit patroon houdt oneindig aan, met als gevolg dat het NOS Journaal uiteraard niet met enig fatsoen te bekijken is. De 'in-waarde' van mijn internetverbinding zit tussen de 4,5 en 70 KB, met een moyenne rond de 30. Ik herinner me dat 70 KB gebruikelijk is voor een tv-stream. Zit daar het probleem wellicht?

Vòòr genoemde periode van een maand of twee ging het allemaal prima, nu en dan een hapering/buffer opnieuw vullen, maar zeer acceptabel. Voor de info, dit gaat over een bekabelde verbinding, het is met mijn beide Ubuntu-pc's (de een Nederlands, de ander Frans) hetzelfde geval en ik heb geen exotische toestanden op mijn systeem geïnstalleerd, allemaal goeddeels default/standaardsoftware.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen zou zijn? Dank vast voor het meedenken.

Groet, Paul.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/13, 10:58:51 door Paul Matthijsse »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: NOS Journaal via internet hapert stevig
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/13, 02:06:31 »
Als het goed is kan je steeds deze link openen met bijv. VLC:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/journaal/laatstejournaalBB.wmv

Edit: De stream is wel ruim 100KB/sec, dus misschien net teveel voor jouw internetverbinding.
Deze link zou dan misschien beter werken, al is de kwaliteit een stuk minder:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/journaal/laatstejournaalSB.wmv
« Laatst bewerkt op: 2009/01/13, 02:12:07 door Johan van Dijk »

Re: NOS Journaal via internet hapert stevig (opgelost)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/13, 10:58:17 »
Hé Johan, bedankt, beide links draaien hier goed! (Heb hier een 6 Mbps ADSL-lijn, dus daar lag het zeker niet aan). Toch blijft het vreemd dat de link op de site van de NOS zo weigerachtig doet. Maar goed, probleem opgelost!

Mvg, Paul.