Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Netwerkkaart-energiebeheer  (gelezen 447 keer)

[Opgelost] Netwerkkaart-energiebeheer
« Gepost op: 2012/04/23, 12:50:21 »
Pjotr heeft een keurige handleiding geschreven hoe je het energiebeheer uitzet ervan, waarvoor proficiat :)
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-het-energiebeheer-uit-voor-de-draadloze-kaart

Maar is dat niet milieuonvriendelijker omdat uit te zetten? M.a.w.: wat is eigenlijk het nadelige effect van het uitzetten van die power management erop? Want natuurlijk zetten ze er niet zomaar een power management op ;)
Hopelijk weet iemand het antwoord op deze vraag :)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 16:08:59 door Vistaus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Netwerkkaart-energiebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/23, 13:22:38 »
Het nadelige effect is dat hij iets meer stroom verbruikt. Denk aan 5 W in plaats van 2 W, iets in die orde van grootte.
Je zal dus een minuutje korter kunnen werken op je laptop, of bij een systeem dat 24/7 aan staat zal het op jaarbasis 2 Euro aan stroom extra kosten. Dat is het.
De voordelen van een stabiele verbinding, of in het extreemste geval wel een verbinding ipv geen verbinding zijn veel groter.

Natuurlijk moet je dit alleen uitvoeren wanneer je last hebt van problemen. Heb je geen problemen dan zou ik het lekker zo laten.

Re: Netwerkkaart-energiebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/23, 16:08:46 »
Ah, dank, dat is een helder antwoord! :)
Ik heb er wel last van gehad, maar niet meer sinds 12.04 (hooguit een enkel keertje, maar dat is niet hinderlijk).

Bedankt voor je antwoord, ik weet nu in ieder geval dat het dus prima kan zonder het milieu teveel te belasten :)