Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox kan geen mappen uploaden  (gelezen 1623 keer)

Firefox kan geen mappen uploaden
« Gepost op: 2014/09/22, 18:46:58 »
OS = Xubuntu 12.04

Wanneer ik mappen via Firefox wil uploaden naar een clouddienst krijg ik de volgende melding :

"Folder Uploads Not Supported By Your Browser (= Firefox)

The Google Chrome browser supports uploading files and folders"

Ik vind het zeer vreemd dat Chrome dit wel kan en FF niet. Ik heb al rondgeneusd op de Mozilla site of er een oplossing is, maar kan niets vinden (add-on of zo?).

Weet iemand hier toevallig meer van en nog beter een oplossing, zodat er via FF wel mappen geupload kunnen worden?

Thx!
Een boek doet het altijd...

Frederik

  • Gast
Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/22, 20:09:48 »
Als het gaat om GoogleDrive wordt hier uitgelegd wat het probleem is:
https://support.google.com/drive/answer/2424368?hl=nl&p=folder_upload&expand=nonchrome&rd=1

Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/23, 11:51:51 »
Er staat oa "Als u de nieuwste versie van Chrome of Firefox gebruikt, kunt u een map van uw bureaublad naar Google Drive slepen. De map, alle submappen en bestanden wordt onmiddellijk geüpload."

Dit impliceert dat met de nieuwste versie van FF (die ik gebruik!) mappen geupload kunnen worden. Niet dus! (Zou wel een beetje vreemd zijn wanneer ik daar Chrome voor moet gebruiken. Op deze manier zal FF snel gebruikers verliezen me dunkt).

Mijn clouddienst is overigens Dumptruck (http://www.goldenfrog.com/NL/en/dumptruck).


Een boek doet het altijd...

Frederik

  • Gast
Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/23, 12:03:21 »
Ik zie nu dat er geen apps beschikbaar zijn voor Linux, dus dat er nu geen mappen geupload kunnen worden verbaast mij dan ook niet. Dus zijn we overgeleverd aan Chrome.

Zojuist heb ik met Firefox Google Drive geopend en het venster met de helft verkleind, een map met inhoud van het bureaublad naar het venster gesleept en het uploaden begon onmiddellijk. Binnen enkele seconden map met inhoud geupload naar GoogleDrive. Het kan dus wel!
« Laatst bewerkt op: 2014/09/23, 12:23:53 door Frederik »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/23, 21:55:45 »
Ik zie nu dat er geen apps beschikbaar zijn voor Linux, dus dat er nu geen mappen geupload kunnen worden verbaast mij dan ook niet. Dus zijn we overgeleverd aan Chrome.

Zojuist heb ik met Firefox Google Drive geopend en het venster met de helft verkleind, een map met inhoud van het bureaublad naar het venster gesleept en het uploaden begon onmiddellijk. Binnen enkele seconden map met inhoud geupload naar GoogleDrive. Het kan dus wel!

Ik heb dat ook uit geprobeerd maar bij mij lukte dat niet, toen ben ik van ellende maar even naar de Webbrowser Google Chrome gegaan daar ik die ook geïnstalleerd heb staan, en daar werkt het wel.

Frederik

  • Gast
Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/24, 15:09:28 »
Ik heb dat ook uit geprobeerd maar bij mij lukte dat niet

Waarom bij jou niet en bij mij dan wel ?

Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/24, 15:28:42 »
Heb ook even met Chrome getest en inderdaad mappen uploaden lukt dan wel.

Je zou toch verwachten dat Mozilla als de sodemieter zorgt dat dit ook met FF voor iedereen kan...
Een boek doet het altijd...

Offline Henkp

  • Lid
Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/24, 15:54:50 »
Ik heb dat ook uit geprobeerd maar bij mij lukte dat niet

Waarom bij jou niet en bij mij dan wel ?

Om dat jij geluk heb! en ik en anderen niet.  =D

Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/26, 20:11:13 »
Leuk, maar nu weer ff serieus...

Hoe kan dit dus?
Een boek doet het altijd...

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/26, 21:31:25 »
Ik heb hier een test gedaan met mijn Dropbox account. Het uploaden van een bestand in Firefox wordt gewoon uitgevoerd. Als ik met Firefox echter een directory probeer te uploaden, dan zie ik eerst: Drop your to upload to the folder Test, dan ontstaat er een Upload error. Dan wordt de basic uploader aangeraden, die zo te zien alleen bestanden kan uploaden. (Het uploaden van de directory lukt echter wel, via de Dropbox map in mijn home map.)

Nu zie ik in deze hyperlink Enable folder upload in non chrome browsers, instructies die ook al staan in de hyperlink van Frederik. Vergelijkbare instructies zie ik ook hier https://support.mozilla.org/nl/questions/973571


Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Firefox kan geen mappen uploaden
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/27, 19:41:47 »
Bedankt Jolo!

Ik ga ermee aan de slag. Hoop dat Mozilla op korte termijn ervoor zorgt dat er gewoon - zonder gedoe - ook mappen geupload kunnen worden.
Een boek doet het altijd...