Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Versie van Ubuntu  (gelezen 1146 keer)

Versie van Ubuntu
« Gepost op: 2012/03/10, 09:03:38 »
Hallo allemaal,

Ik draai bijna na alle tevredenheid Unbuntu 11.04,  nu krijg ik al een hele poos het verzoek om up te graden naar 11.10.

Alleen mijn vraag is wat is precies het verschil tussen deze twee versies? Ik heb in het forum gezocht, maar
kon het zo niet vinden, waarschijnlijk omdat 11.10 al een hele poos uit is, en dat die topic ver onder aan staat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om het antwoord te geven.

Alvast bedankt.

Jelle
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?


Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/10, 09:40:09 »
Heel erg bedankt...
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Tom

  • Lid
Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/10, 09:54:14 »
U gebruikt nu dus de 11.04 ,als u nu upgrade naar een LTS(12.04)   slaat u dus de 11.10 over .. of dat zo probleemloos gaat verlopen betwijfel ik.
Als de 12.04 LTS eind April uitkomt zou ik die eerst proberen met een live sessie ,gaat dat goed kunt u overwegen om die fris te installeren.
Dan bent u ook zeker dat er niet eventueel oude meug achterblijft ,wel eerst een goede backup maken van uw pers; bestanden.
Bij mij staat overigens altijd nooit wat betreft een upgrade (distro)  melding.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/10, 09:59:32 »
Bij mij staat overigens altijd nooit wat betreft een upgrade (distro)  melding.
Dat is ook wat Pjotr aanraadt op zijn website: http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/10, 10:17:58 »
Als hij je adviseert om in de sloot te springen, dan doe je dat toch ook niet. Bij wijze van spreken.,
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik ben echter nog nooit van een kale reis thuis gekomen na het opvolgen van de adviezen van Pjotr.
Zijn website is gewoonweg oerdegelijk en heel erg gestructureerd. Ideaal voor mensen (zoals ik) die nog niet veel afweten van Linux.
Waarom zou ik trouwens het warm water moeten uitvinden als anderen het al in mijn plaats gedaan hebben?  =D
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/10, 11:25:18 »
Wel jammer dat er steeds een fris installatie word aangeraden, en geen upgrade. Want dit houd in, alle programma's opnieuw installeren, zorgen dat je documenten backupt. En ja als een upgrade af word geraden, waarom word deze dan wel aangeboden?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/10, 11:36:37 »
Het is niet zo dat een upgrade slecht is, het is alleen BETER een frisse installatie te doen. Maar op beide manier behaal je over het algemeen prima resultaat.

Verder ben ik het met femke eens.

Offline jolo

  • Lid
Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/11, 09:21:55 »
Over het algemeen is een Ubuntu LTS versie weliswaar te verkiezen, boven een reguliere Ubuntu versie. Echter degene die al reeds hebben gekozen voor een reguliere versie zoals Ubuntu 11.04, kunnen gewoon overstappen naar de volgende reguliere Ubuntu versie. Dat kan eventueel via de opwaardeerknop. Alleen als daardoor problemen ontstaan, is wellicht alsnog een verse Ubuntu installatie nodig. Dat hangt er onder andere vanaf op welke wijze je extra software had geïnstalleerd.   

Als er voor de recentste reguliere Ubuntu versie wordt gekozen, is dat vaak omdat de LTS versie onlangs aangeschafte hardware niet (volledig) ondersteund. Dat is bijvoorbeeld het geval voor de hoofd PC uit mijn onderschrift. Daarvoor is Ubuntu 10.04 LTS te oud.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Versie van Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/11, 10:46:00 »
Of omdat men gecharmeerd is van Unity of GNOME Shell ;)