Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Joomla probleem.  (gelezen 11671 keer)

Offline Passant

  • Lid
Joomla probleem.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/27, 18:19:48 »
Citaat van: Anton_Willemse
Maar hoe komt het dan dat mensen lokaal wel mijn website zien? Omdat die nogsteeds door verwezen worden naar mijn lan ip ofzo?
Je hostingspartner maakt gebruik van een iframe waarin deze het ip gebruikt dat jij opgeeft. Je komt dus meteen uit bij je router die het verkeer doorgeeft aan je lan ip.

Ik blijf bij mijn punt, dit gaat zo niet werken. De firewall van telenet blokeerd immers poort 80.

Joomla probleem.
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/27, 18:54:29 »
Ik heb net een LAMP server opgezet heb joomla geinstalleert.
Ik heb tot nu toe het volgende gedaan:
1) Ubuntu (NIET de speciale server editie) Geinstalleert
2) d.m.v Synaptic de volgende software programma`s geinstalleerd:
   1. apache2
   2. php5
   3. mysql-server
   4. php5-mysql
   5. libapache2-mod-auth-mysql
3)mysql opzetten
4)Joomla gedownload ( De Joomla_1.5.3-Stable-Full_Package.tar.gz)
5)Gunzip dat bestand (Ik hou nu een .tar bestand over)
6)De map op het bureaublad uitpakken
7)De HELE map overzetten naar /var/www/ (Dus niet de bestanden afzonderlijk, maar de map incl. inhoud overgezet)
8)In de browser naar http://localhost/Joomla_1.5.3-Stable-Full_Package/ gaan.
9) Enkele templates op joomla gezet
10) Webmin geinstalleert (Weet niet waarom, stond in een link die gandyman mij gegeven heeft)
11)Op Joynick de domeinnaam www.yosev.nl.tt gereseveert en ingestelt zodat hij verwijst naar mijn wan ip
12)Op mijn router(linksys wrt54g, denk ik) poort 80 geforward naar mijn lan ip van de webserver.Hoe heb ik dat gedaan?
---->
In deze tabel het geen in grote letters staat verandert

                                   Port Range

Application     Start     End        Protocol     IP Address     Enable
  apache         80             80        tcp        192.168.1.101    X
?????????         0             0        BOTH        192.168.1.0
?????????         0             0        BOTH        192.168.1.0
?????????         0             0        BOTH        192.168.1.0
?????????         0             0        BOTH        192.168.1.0


Ik heb deze handleiding gedeeltelijk gevolgt om joomla te installeren:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1279952

Meer niet!

Joomla probleem.
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/27, 20:01:42 »
Je moet wel apache aanzetten he ??
en zoals ik al eerder zij virtuele server aanmaken, per website 1 server aanmaken.

Dit kan via webmin uiteraard, en anders moet je met de hand de conf bewerken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Joomla probleem.
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/28, 00:35:46 »
Citaat
Je moet wel apache aanzetten he ??
Mss een idee om voortaan erbij te zeggen hoe je dat moet doen?

Open dus een console (Toepassingen > Hulpmiddelen> Terminalvenster) en voer het volgende in:
sudo /etc/init.d/apache2 restart

Overigens is daarmee denk ik niet het probleem verholpen. Apache staat al aan, want dat start automatisch bij het opstarten van de pc. Bovendien kunnen de anderen in het netwerk wel het IP zien.

Over die virtuele hosts:
https://help.ubuntu.com/community/ApacheMySQLPHP?action=show&redirect=LAMP

Nog even verder doordenken over het probleem. Ik kan je server gewoon niet bereiken, maar het IP lijkt hij wel te vinden. Dan denk ik aan een probleem in de router. Staat deze echt goed ingesteld? Kijk anders even in de documentatie van je router naar het instellen van de juiste port-forwarding. Die kun je hier vinden:
ftp://ftp.linksys.com/pdf/wrt54g_ug.pdf
Ff doorscrollen naar pagina 57 van het document.

Heb je je server ook een statisch IP-adres meegegeven? Zo ja: dan ligt het daar niet aan. Is het DHCP, dan kan daar het probleem liggen. Je server MOET een statisch IP hebben die BUITEN de IP-pool van je router valt. Mijn eigen router geeft bijvoorbeeld 192.168.0.1 t/m 192.168.0.200 als zijn IP-pool. Je server moet je daar buiten plaatsen (bijvoorbeeld 192.168.0.201).

Heb je verder ook aan een firewall gedacht? Staat deze aan en blokkeert deze de verbinding?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Joomla probleem.
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/28, 10:34:24 »
OK thanks ik ga even alle info na kijken,
en inderdaad handig dat er even werd gezegt hoe je apache aanzet.
Ik heb overgens nog even lopen surfen en las ergens dat je apache ook moet configureren? Gebeurt dat bij mij automatisch?
Kan ook een fout zijn bij mij.

Joomla probleem.
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/28, 11:59:29 »
Citaat
Mss een idee om voortaan erbij te zeggen hoe je dat moet doen?
en
Citaat
en inderdaad handig dat er even werd gezegt hoe je apache aanzet.
Lezen jullie nog eens mijn postje ??


Citaat van: Gandyman
Je moet wel apache aanzetten he ??
en zoals ik al eerder zij virtuele server aanmaken, per website 1 server aanmaken.

Dit kan via webmin uiteraard, en anders moet je met de hand de conf bewerken.
Aangezien je Webmin erop hebt staan is het een kwestie van knopje drukken om eender welke server te stoppen en te starten op je systeem.
Dus hoe makkelijk wil je het hebben ???

Kijk dit is nou het grote probleem, er word niet of nooit iets gelezen of niet begrijpend  gelezen.
Ook niet de MAN pages.

En dan kan je niet een server gaan opzetten of onderhouden. !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Joomla probleem.
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/29, 14:39:14 »
Citaat van: Gandyman
Citaat
Mss een idee om voortaan erbij te zeggen hoe je dat moet doen?
en
Citaat
en inderdaad handig dat er even werd gezegt hoe je apache aanzet.
Lezen jullie nog eens mijn postje ??

Citaat van: Gandyman
Je moet wel apache aanzetten he ??
en zoals ik al eerder zij virtuele server aanmaken, per website 1 server aanmaken.

Dit kan via webmin uiteraard, en anders moet je met de hand de conf bewerken.
Aangezien je Webmin erop hebt staan is het een kwestie van knopje drukken om eender welke server te stoppen en te starten op je systeem.
Dus hoe makkelijk wil je het hebben ???
Ik snap niet dat jij niet snapt dat beginners niet snappen wat je precies met webmin etc. bedoelt. Webmin is een vrij uitgebreid programma dat Anton er net op had gezet. Lijkt me logisch dat je dan niet direct weet waar en hoe je Apache kunt herstarten, laat staan hoe je het programma kunt oproepen. Zoals je ook kunt lezen had Anton ook geen idee waarom hij er webmin op moest zetten. Zijn kortom een aantal factoren die jij als vanzelfsprekend aanmerkt, maar die voor beginners gewoon niet duidelijk zijn.

Citaat
Kijk dit is nou het grote probleem, er word niet of nooit iets gelezen of niet begrijpend  gelezen.
Ook niet de MAN pages.
Vertel je er ook even bij wat je met MAN-pages bedoelt? Ik denk niet dat het grote probleem is dat er niet of nooit iets gelezen of niet begrijpend gelezen wordt, maar dat mensen meestal gewoon niet snappen wat voor jou als ervaren linuxgebruiker zo klaar als een klontje is. Daar ligt een blinde vlek bij zulke ervaren mensen. In een community als dit is het devies vaak het uitleggen van de basics aan mensen die net komen kijken.

Citaat
En dan kan je niet een server gaan opzetten of onderhouden. !
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Met behulp van de documentatie op de hoofdsite van ubuntu, kun je een heel eind komen. (Heb zo mijn eigen web-, print- en mailserver geïnstalleerd). Maar je hoeft niet te verwachten dat iemand die net bij linux komt kijken, meteen weet hoe alles werkt. En daar heb je dus juist een community als dit Nederlandse forum voor.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Joomla probleem.
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/29, 16:10:48 »
Wat jij niet snapt is dat kant en klare brokken voorschotelen de mensen misschien wel op weg helpt maar de mensen niet echt iets leert.

Mijn antwoorden zijn duidelijk genoeg en als het goed is roept het een vraag op bij de persoon in kwestie,
Zodat hij/zij gaat zoeken wat dit is.
En op die manier echt iets leert.

We zijn nu al 2 bladzijde en de nodige postjes verder, zowel met hapklare brokken als aanwijzingen geven en nog werkt het niet bij Anton_Willemse.

Mijn ervaring van de afgelopen jaren verteld mij dan dat hij niet genoeg leest of zich verdiept in de materie.
Geeft niets, echter door duwtjes te geven gaat hij dit doen en zal dan ervaren dat het makkelijker is dan hij denkt.

Anton_Willemse verteld zelf dat hij Webmin geinstalleerd heeft.
Ik mag aannemen dat hij in de help gelezen heeft hoe hij erop moet komen, sterker nog,
Ik heb geen vraag gezien van hem hierover.

Dus mag ik gemakshalve aannemen dat hij weet hoe je op Webmin komt en mag ik ook aannemen dat hij een beetje rondklikt en het proggie verkent.

En dus zal hij vanzelf Apache tegenkomen en hier ook ff rondklikken.
Dan zal hij ook zien dat je daar Apache kan starten & stoppen en je ziet een link naar de MAN enz enz.
Je kan ook MAN pages in google gooien en dan lezen wat dit is.

Kijk het begint en eindigt met hoe iemand zichzelf verdiept in iets of datgene waar hij mee bezig is.

En dan kan je mij of andere aanvallen met het feit dat wij heel ervaren zijn en niet genoeg aangeven, echter hoe denk je dat wij zo geworden zijn ?

Juist door onszelf de kolere te lezen en alles te bestuderen.

Als je mijn postje vaker zou lezen zul je zien dat afhankelijk van hoe ik iemand beoordeel mijn antwoorden makkelijk en begrijpelijk zijn,
en als ik gaanderweg voel dat dit niet gaat werken ik alleen steekwoorden en hints ga geven om de persoon in kwestie te motiveren het zelf op te zoeken.

Anders leert die persoon het nooit, en zal iedere keer tegen zogenaamde onoplosbare problemen oplopen, terwijl de werkelijkheid anders en makkelijker is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Joomla probleem.
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/30, 10:40:57 »
Hmm... mss schat ik de situatie dan anders in. Ik bedoel, als ik naar mezelf kijk zou ik het ook erg prettig hebben gevonden om met duidelijke aanwijzingen geholpen te worden. Heb heel wat uren documentatie zitten doorlezen, zonder dat ik er veel van leerde of er door geholpen werd. Uiteindelijk kwam ik er wel uit, maar het kost echt uren om zover te komen. (Goed, gaandeweg leer je wel hoe je moet zoeken ;)). Dat is op z'n zachtst gezegd redelijk frustrerend. Je kunt wel zeggen 'installeer webmin', maar voor iemand die daar nog nooit van gehoord heeft kost het erg veel tijd om dat programma dan uberhaupt op te starten. Zeg dan tenminste erbij hoe je dat doet... 't Zijn van die kleine dingen waarmee je mensen goed op weg kunt helpen.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Joomla probleem.
« Reactie #34 Gepost op: 2008/07/02, 10:35:03 »
En wat heb ik hier dan nog te zeggen... ;)

Ik  heb in ieder geval handleidingen over de volgende onderwerpen gelezen:

*hoe je een lamp server opzet
*hoe je daarop joomla zet
*hoe je webmin installeert (Linkje die gandyman mij gaf)
*hoe je mijn linksysrouter forward
*hoe het koppelen van een domein aan een server werkt

Ik heb zelf het idee dat als ik bij een andere provider zat dat ik dan mijn website al lang online had staan. Dus ik denk eigenlijk dat het probleem bij telenet ligt. Ook hierover heb ik de nodige info gezocht op het net en ik kom tot de conclusie dat ik zeker niet de enige ben met ditsoort problemen. Ik heb nu om te testen een host bij 000webost.com. Het nadeel is dat ik dan niets of winig leer over dat hele instaleren van een webserver. Ik heb op die website handmatig joomla gezet. Ik heb deze ook succesvol aan een domeinnaam gekoppelt.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie hulp, en ondanks dat ik zelf mijn website niet gehost kreeg heb ik wel het heel veel geleerd.

Groeten Anton Willemse

Joomla probleem.
« Reactie #35 Gepost op: 2008/07/02, 12:11:23 »
Je leert er alles over, echter je kan dan alleen lokaal ermee werken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D