Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cpu meten  (gelezen 1604 keer)

Offline Tom

  • Lid
cpu meten
« Gepost op: 2008/05/01, 11:48:30 »
Op mijn onderst paneel staan twee cpu metertjes allebeide staan ze bij rust op 70%.
cpu 1 - ondemand 70%  -  cpu 0 - ondemand 70% . (ondemand wat dat is ?)
Als ik kijk op systeem monitor wisselt het zo tussen 1.2 en 6 %.
Als ik top intyp in terminal krijg ik dit.


Maak mij geen zorgen ben alleen nieuws gierig wat klopt er nu eigenlijk van al dat metertjes gedoe.
Heb een intel pentium dualcore  cpu 3.40 Ghz.
Met groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

deKeijzer

  • Gast
cpu meten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 11:50:48 »
Waarschijnlijke is het zo dat hij geklokt staat op 70% van zijn vermogen op dat moment. De mijne wisselt van 50% tot 100%.
Wat hij laat zien is dus niet het verbruik, maar de snelheid waarop hij op dat moment geklokt zit.

cpu meten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 11:52:30 »
dat zijn inderdaad geen metertjes. als ge een cpu meter wilt hebben moet ge de systeembelasting-meter toevoegen aan uw paneel.

Offline Tom

  • Lid
cpu meten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 12:02:25 »
Citaat van: Nunslaughter
dat zijn inderdaad geen metertjes. als ge een cpu meter wilt hebben moet ge de systeembelasting-meter toevoegen aan uw paneel.
Heb ik nu gedaan en inderdaad als ik met mijn muis daar na toe ga in rust stand geeft hij 0% aan .
Ga ik naar dit forum geeft hij kort 5 % aan dat lijkt mij wel juist.
Alleen jammer dat er geen text bij staat je moet dus altijd met je pijltje er naar toe gaan.
Maar ik ben niet zo een controle freak dus is niet erg.
Vriendelijke dank voor de snelle reacties groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

  • Lid
cpu meten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 13:55:10 »
ondemand kan je eigenlijk het beste vertalen als "op vraag".
De cpu gaat op een hogere frequentie draaien als er veel vraag is naar processor kracht.

Offline Tom

  • Lid
cpu meten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 14:03:20 »
Citaat van: siegi
ondemand kan je eigenlijk het beste vertalen als "op vraag".
De cpu gaat op een hogere frequentie draaien als er veel vraag is naar processor kracht.
Oke bedankt is genoteerd  en weer wat geleerd.
Dichten kan ik groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

eikelmuis

  • Gast
cpu meten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/03, 08:46:28 »
Dan weet ik niet wat er bij mij zich allemaal afspeelt maar wat ik ook doe de systeembelasting-meter geeft bij mij aan dat de Cpu meting constant op 100%  staat wat kan er dan aan de hand zijn ?
Het enige wat er aktief is is Gnome-systeem-monitor ga ik dan weer terug naar Systeemmonitor - Grafiek dan zie ik dat de lijn even schommelt tussen de 30 en 45 % en daarna klimt hij weer op naar 100% en volgens mij als er niets draait moet dat toch minder zijn want anders staat mijn PC op z'n top te draaien .

cpu meten
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/03, 08:49:48 »
typ in eens top in de terminal, dan ziet ge wat zveel cpu in beslag neemt.

eikelmuis

  • Gast
cpu meten
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/03, 09:08:22 »
Citaat van: Nunslaughter
typ in eens top in de terminal, dan ziet ge wat zveel cpu in beslag neemt.
nou dat geeft een heel ander beeld daar gebruik ik maar tussen de 5 en 15 % dat zijn andere waardes.
Bedankt voor de tip