Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows mobile synchroniseren met maverick  (gelezen 730 keer)

Lexje

  • Gast
windows mobile synchroniseren met maverick
« Gepost op: 2011/01/22, 21:29:17 »
Ik ben sinds kort overgestapt op Linux, ubuntu 10.10. Prachtig. Ik kan alles wat ik onder windows kon en ben dus zeer tevreden behalve ..
een connectie maken met mijn htc en die synchroniseren met Evolution.

Ik heb netjes alles geïnstalleerd, synce, multisync, plugins enz.

Het eerste vreemde wat er gebeurd is als ik de htc, windows mobile 6, aan mijn pc connect dat ik een connectie op ETH1 krijg ipv USB.

Volgens de vele fora met vragen en antwoorden moet je vele libraries installeren. Allemaal gedaan en nog geen connectie. Dat ging onder windows toch echt tien keer eenvoudiger.
Waarom is er niet 1 tool die die connectie in eens mogelijk maakt. Al dat afzonderlijk installeren van tig libs maakt het onoverzichtelijk en je wordt er niet vrolijk van zoals een newbie als ik.

Offline CaJos

  • Lid
Re: windows mobile synchroniseren met maverick
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/03, 14:57:21 »
Je kan volgens mij in de HTC aangeven of je via USB of netwerk wilt synchroniseren.

Offline vanadium

  • Lid
Re: windows mobile synchroniseren met maverick
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/04, 12:54:24 »
Windows zorgt er graag voor dat je alleen kan werken met de software die zij maken. Open source ontwikkelaars hebben dan niet altijd zin zelf te gaan ontcijferen hoe iets werkt, om er daarna vrije software voor te maken. Toch kan één en ander onder linux voor Windows mobile, maar niet altijd zeer gestroomlijnd. Hier is de "community documentation" voor Windows mobile: https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/WindowsMobile