Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: E-mail delen met Evolution  (gelezen 876 keer)

E-mail delen met Evolution
« Gepost op: 2010/01/02, 11:04:20 »
Ik maak gebruik van Evolution mail. Ik heb 2 computers die met elkaar kunnen communiceren d.m.v. SSH. Nu wil ik op 1 computer mijn mail opslaan (dus lokaal) en ervoor zorgen dat ik daar vanaf de andere computer ook bij kan. IMAP is volgens mij geen optie vanwege traagheid en omdat ik lokaal de mail wil kunnen bekijken zonder internetverbinding. Ik heb al heel veel lopen zoeken op google maar ik kom er zo niet uit.

Weet iemand hoe dit te realiseren is?

Re: E-mail delen met Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/02, 12:35:28 »
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Ik denk niet dat de email data bestanden van evolution geschikt zijn om door meerdere programma's tegelijkertijd gebruikt te worden. Gebruik je altijd of de ene computer, of de andere, dan is er misschien iets mogelijk door beide installaties van evolution naar de dezelfde .evolution in de home map te laten verwijzen. Maar dan nog twijfel ik daar sterk aan of dat gaat werken. Volgens mij is de manier van data opslaan in evoltion niet zo eenvoudig dat je deze simpel met meerdere progs van evolution kan delen. Met thunderbird is het in ieder geval mogelijk om dezelfde mail bestanden te delen met meerdere installaties van Thunderbird mits je deze niet tegelijkertijd gebruikt.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: E-mail delen met Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/02, 13:06:46 »
zimbra gebruiken samen met een gmail account en het werkt ook. wordt zelfs lokaal opgeslagen.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------