Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r  (gelezen 1716 keer)

Quatroking

  • Gast
ik heb net een dualboot met vista gemaakt, en het valt me op dat de kleuren veel te licht zijn in ubuntu 7.10, terwijl mijn beeldscherm gewoon staat. Ik heb al meerdere dingen geprobeert maar dat lukte niet.


ook, doen de restricted drivers van mijn ATI Radeon Xpress 200 videokaart (intergrated) het niet, als ze geactiveerd staan heb ik een maximale resolutie van 800X640 op 58HZ terwijl ik zonder de drivers 1280X1024 op 75HZ heb.

weet iemand hoe ik deze problemen kan oplossen?

ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/12, 16:44:56 »
In deze post staat een verwijzing voor de nieuwe drivers van ATI...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Quatroking

  • Gast
ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/12, 19:28:24 »
ze werken nog steeds niet, hij geeft nog steeds de zelfde fout aan.

Quatroking

  • Gast
ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/13, 16:12:40 »
ik heb geprobeert om de fglrx-driver opnieuw te instaleren, maar bij het verwijderen geeft hij telkens

E: xorg-driver-fglrx: subproces post-removal script gaf een foutwaarde 2 terug


en ik kan hem dus niet verwijderen. Hoe moet dit?

Quatroking

  • Gast
ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/13, 16:41:21 »
ik ben er net achtergekomen dat ik de driver niet kan demarkeren, en ik geen nieuwe pakketten kan instaleren zolang fglrx op verwijderen staat. de fout cancelt de hele installatie D:

Offline Roel1963

  • Lid
ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/07, 10:40:22 »
Citaat van: Quatroking
ik ben er net achtergekomen dat ik de driver niet kan demarkeren, en ik geen nieuwe pakketten kan instaleren zolang fglrx op verwijderen staat. de fout cancelt de hele installatie D:
Maar heb je je Ati Radeon 200 Xpress dan wel werkend gekregen? En zo ja, hoe?

Die kaart in combinatie met Ubuntu 7.10 begint mij namelijk lichtelijk te frustreren...

Offline JJRabbit

  • Lid
ATI Radeon Xpress 200 restricted drivers werken niet en kleuren doen r
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/14, 22:43:43 »
Vandaag heb ik ook deze installatie instructies gevolgd:
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Gutsy_Installation_Guide

De installatieprocedure leek goed te verlopen. Echter na het herstarten stond de resolutie opeens erg hoog (iets van 16xx of 19xx) en het beeld was naar links-boven geschoven. Nadat ik de resolutie via beheer>screens&graphics weer op 1280 x 1024 had ingesteld startte ik de computer opnieuw op. Het eindresultaat is dat er een soort van veilige modus werd opgestart met een maximale resolutie van 800x600.

Gezien de reacties op andere en ook deze fora, ga ik ervan uit de ATI radeon xpress 200 niet te installeren is.