Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aankoppelen USB stick mislukt  (gelezen 1671 keer)

Aankoppelen USB stick mislukt
« Gepost op: 2023/11/29, 10:31:42 »
Op al mijn USB-poorten krijg ik een foutmelding wanneer ik deze wil aankoppelen.
Wat gaat hier niet goed en is er een oplossing?
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Aankoppelen USB stick mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2023/11/29, 10:55:37 »
Probeer eens te starten met een Live-USB.

Als ook dat niet lukt, is er een hardware fout.
Als dat wél lukt, is er iets in je OS fout.

Groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Aankoppelen USB stick mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2023/11/29, 13:14:26 »
Op een Windows computer levert het aankoppelen geen enkel probleem op, dus ik heb de gehele inhoud geknipt/geplakt naar een andere USB-stick.  De corrupte USB-stick geformatteerd en alles is weer in orde. Dank!
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Aankoppelen USB stick mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2023/12/02, 16:42:01 »
Het aankoppelen van een usb stick heeft niets te maken met het installeren van Ubuntu of één van zijn vele varianten. Vandaar topic verplaats. :)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Aankoppelen USB stick mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2023/12/02, 18:30:03 »
Op een Windows computer levert het aankoppelen geen enkel probleem op, dus ik heb de gehele inhoud geknipt/geplakt naar een andere USB-stick.  De corrupte USB-stick geformatteerd en alles is weer in orde. Dank!
je ziet waar windows nog goed voor is, ik werk met een computer waar er 2 systemen opstaat windows11 pro en zorin os core (afstammeling van ubuntu). en daar hou ik me echter aan.
« Laatst bewerkt op: 2023/12/02, 18:33:12 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: Aankoppelen USB stick mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2024/01/18, 11:48:19 »
Citaat
Op een Windows computer levert het aankoppelen geen enkel probleem op, dus ik heb de gehele inhoud geknipt/geplakt naar een andere USB-stick.  De corrupte USB-stick geformatteerd en alles is weer in orde. Dank!

Hoi,

Had je het usb stickje wel in Windows afgekoppeld?
Want als je het stickje er zo uittrekt zonder het softwarematig uit te werpen, dan blijft ie ¨gekoppeld aan die windows pc, en dan kan een andere pc er helemaal niets meer mee.

Re: Aankoppelen USB stick mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2024/01/18, 19:50:15 »
Citaat
Op een Windows computer levert het aankoppelen geen enkel probleem op, dus ik heb de gehele inhoud geknipt/geplakt naar een andere USB-stick.  De corrupte USB-stick geformatteerd en alles is weer in orde. Dank!

Hoi,

Had je het usb stickje wel in Windows afgekoppeld?
Want als je het stickje er zo uittrekt zonder het softwarematig uit te werpen, dan blijft ie ¨gekoppeld aan die windows pc, en dan kan een andere pc er helemaal niets meer mee.
Dat zou heel goed mogelijk de oorzaak zijn geweest alleen weet ik dat niet meer . Ik ben niet anders gewend dan te ontkoppelen of uitwerpen, maar misschien is dat hier niet gebeurd,
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen