Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?  (gelezen 1026 keer)

Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Gepost op: 2007/08/16, 14:09:18 »
Hoi allemaal,

een 2 weken terug heb ik mijn desktop probleemloos geüpgrade van Ubuntu 6.06 -> 6.10 -> 7.04 met
gksu "update-manager -c"Nu vandaag ben ik op mijn laptop begonnen met upgraden maar nu ging het precies wat minder vlekkeloos.

Onder Ubuntu 6.06 heb ik bovenstaand commando uitgevoerd om naar 6.10 te upgraden. Na de installatie wil ik de nieuwe kernel opstarten, hij laadde de kernel volledig, maar op het moment dat het spash-screen van ubuntu verdwijnt om plaats te maken voor het login scherm blijft mijn scherm volledig zwart en gebeurt er niets meer.
Heb ook al geprobeerd om met de recovery mode te starten, maar analoog probleem.
Heb ook al geprobeerd om met de 6.06 kernel te starten, maar analoog probleem.

Wie kan mij verder helpen?

Groetjes.

ShadowDragon.

P.S.: Als ik nog wat meer informatie moet geven, of als er nog dingen onduidelijk zijn, vraag gerust.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/16, 14:12:47 »
Een schone installatie (dus met formatteren en al), is veel beter dan een opwaardering van een oudere versie. In het beste geval hou je toch nog vervuiling over, in het slechtste geval krijg je rare problemen.

Kortom deze tip: installeer Ubuntu 7.04 eens schoon?

Groet, Pjotr.

Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/16, 14:24:13 »
Oké. Niet echt een probleem vermits er toch geen bestanden opstonden die ik nog moest hebben. Ik veronderstel dat ik dit advies (een fresh install) ook mag volgen als ik in oktober 7.10 wil installeren?

Wel nog een vraagje: schoon installeren. Heb je daar ergens een How-To van? Ben nog een redelijke beginneling ;)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/16, 14:29:22 »
Citaat van: ShadowDragon
Oké. Niet echt een probleem vermits er toch geen bestanden opstonden die ik nog moest hebben. Ik veronderstel dat ik dit advies (een fresh install) ook mag volgen als ik in oktober 7.10 wil installeren?

Wel nog een vraagje: schoon installeren. Heb je daar ergens een How-To van? Ben nog een redelijke beginneling ;)
Verstandig besluit!

Voor het installeren: doe even Check CD for defects (ergens middenin het opstartmenu van de CD).

Installeren wijst zich vanzelf: gewoon PC opstarten vanaf de LiveCD. Als de LiveCD volledig is opgestart, dan op het bureaublad het icoontje "Install now" dubbelklikken.

De wizard die dan opstart, is heel makkelijk. Tip: op een gegeven moment vraagt hij, of hij bestaande instellingen moet overnemen, die hij op de harde schijf vindt. Doe dat niet, vul daar niks in en sla dat gewoon over.

Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/16, 14:32:03 »
Citaat van: pjotr123
Voor het installeren: doe even Check CD for defects (ergens middenin het opstartmenu van de CD).
Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt: ik bedoelde eigenlijk: hoe maak je een liveCD? Heb nog nooit een cd-gebrand...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB


Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/16, 14:36:52 »
Oké, met die tweede link moet het wel lukken. Ik ga het van den avond eens proberen.

Als het niet lukt hoor je nog wel iets. In ieder geval bedank voor de hulp.

Groetjes.

ShadowDragon.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Ubuntu Upgrade 6.06 -> 6.10 mislukt?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/18, 11:31:55 »
Een schone installatie van ubuntu 7.04 heeft het probleem niet opgelost...
Ik heb er voor de tussentijd terug ubuntu 6.06.1 opgezet...

Ik ga verder met dit onderwerp in deze topic vermits het nu eerder aan de hardware ligt i.p.v. iets installeren.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB