Omdat er
hier een klein meningsverschil is i.v.m. de garantievoorwaarden even hier een nieuw topic openen.
De Europese wetgeving i.v.m. algemene garantievoorwaarden op nieuw aangekochte toestellen zegt .
Apparaten aangekocht in een land dat behoort tot de Europese Unie is er een wettelijke garantie van twee jaar , en hier schuilen heel wat achterdeurtjes .
De garantie is van toepassing als de klant kan bewijzen dat het mankement er al was bij aankoop van het apparaat . En Als het een mankement is dat door de fabrikant bekend is moet de klant na bekendmaking door de fabrikant zijn apparaat binnen 6 maanden binnenbrengen .Wanneer de verkoper of de fabrikant het tegendeel kan bewijzen dat de klant zelf de oorzaak is , door bijv. verkeerd gebruik of de
verkoper beweert dat de klant zelf al het apparaat geopend heeft ,en zelf willen herstellen heeft en hierdoor de garantie vervalt, heeft de klant het recht juridische stappen te ondernemen om het tegendeel te bewijzen .
Wanneer de klant het apparaat binnenbrengt bij de verkoper , en de verkoper het apparaat zelf niet kan herstellen mag die het apparaat terugzenden naar de fabrikant om te herstellen . De wet zegt wel dat de klant binnen 4 maand terug het apparaat in zijn bezit moet hebben . Heeft de klant binnen 4 maand zijn apparaat niet terug heeft die het recht een nieuw apparaat te vragen zonder enige kosten of zijn geld terug te eisen .
Wanneer een klant een nieuw apparaat koopt , en de verkoper de klant op de hoogte brengt dat er zich mogelijk technische problemen kunnen voordoen en u hiermee akkoord gaat , kan de klant ook geen aanspraak meer maken op de garantievoorwaarden .