Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI radeon X600, X200 installeren.  (gelezen 1044 keer)

Offline illya89

  • Lid
ATI radeon X600, X200 installeren.
« Gepost op: 2009/10/24, 13:33:11 »
Hallo,

Ik heb een geïntegreerde kaart op mijn moederbord, een ATI X200 en een gewone grafische kaart, een X600.

Mijn pc boot altijd via de grafische kaart van het moederbord. (Dit heb ik zelf zo ingesteld via de bios.)
Ik gebruik graag drie schermen, dus 1 op het moederbord en 2 op mijn grafische kaart.
Momenteel heb ik 1 scherm dat werkt, en dit werkt op mijn moederbord.
Nu, mijn excuses maar ik ga even vertellen wat ik doe bij windows XP wanneer ik een clean install doe van XP.

De pc start ook de eerste keer op via de grafische kaart van het moederbord.
Dan installeer ik de driver van de grafische kaart van het moederbord,
Ten tweede installeer ik de driver van de X600 grafische kaart.
Ik reboot
Dan rechtermuisknop>eigenschappen>beeldscherm> en dan kan ik de drie beeldschermen detecteren en ze instellen, welke primair is, secundair en welke eventueel clone.

Nu is mijn vraag, voor ubuntu, hoe moet ik de driver installeren van de X600 en de X200 eventueel. En hoe kan ik dit dan instellen? Is er een variant op de beeldschermeigenschappen van XP? Momenteel is die X600 totaal niet in gebruik dus moet ik de grafische kaart ergens aanzetten? Ik hoop dat iemand mij een soort stappenplan kan opmaken.

Een hele kluif dus..
Met vriendelijke groeten
Illya Chaltin

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ATI radeon X600, X200 installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/24, 16:26:58 »
De kaarten die jij hebt worden niet meer ondersteund in de fglrx drivers in 9.04 en nieuwer.
Je moet dus de open source drivers gebruiken.
Als je geluk hebt kan je de 2e kaart aanzetten via xrandr, zo niet, dan moet je zelf de xorg.conf bewerken wat vrij ingewikkeld is.

Re: ATI radeon X600, X200 installeren.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/25, 11:04:38 »
In 9.10 die binnen enkele dagen zal uitkomen zijn de opensource drivers verder ontwikkelt maar dan raad ik je aan om een maandje te wachten meestal krijg je dat er hier en daar nog wat schoonheids foutjes in zitten.