Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aktiviteiten zoekbalk suggestie  (gelezen 381 keer)

Offline yogiman

  • Lid
aktiviteiten zoekbalk suggestie
« Gepost op: 2019/07/25, 15:43:06 »
Schijnt puur op alfabetisch te werken, en dan blijkbaar soms ook nog verscholen in programmas. Vind dat ie veelheid van gebruik als prioriteit zou moeten stellen. Bijvoorbeeld als ik de pc wil uitzetten, en ik typ -uit-, krijg ik eerst de opties archiefbeheer, libreoffice calc, rekenmachine, en dan pas -uitzetten-, Daar ik deze drie nooit gebruik, zou -uitzetten- op de eerste plaats moeten staan.
Met alle respekt voor 18.04, want het is een heel gaaf besturingssysteem.

Offline vanadium

  • Lid
Re: aktiviteiten zoekbalk suggestie
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/25, 16:51:29 »
Shell zoekt op "Name", "Comment", "Exec" en "Keyword" in de .desktop bestanden. Eenzelfde zoekstring geeft dezelfde resultaten in dezelfde volgorde. Dat kan als een voordeel gezien worden naar voorspelbaarheid. De launcher "Albert" doet het zoals jij liever zou zien: de launcher "leert" en meest gebruikte keuzes komen bovenaan.

Hoe de volgorde bepaald wordt, is mij niet duidelijk. Zoek je "calc", dan komt LO Calc vóór de calculator. Met 'calcu' verandert de volgorde. Dat zou erop kunnen wijzen dat de sortering éérst gebeurt op de naam van het programma, en dan op het voorkomen van de string de in andere velden.
« Laatst bewerkt op: 2019/07/25, 16:54:12 door vanadium »