Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wanneer monitor uit energie modus komt, vol gekleurde lijnen  (gelezen 472 keer)

Wanneer monitor uit energie modus komt, vol gekleurde lijnen
« Gepost op: 2012/12/23, 11:55:35 »
Hoi, ik heb een probleem met mijn scherm wanneer deze uit energie modus komt. Dan zie ik vol gekleurde lijnen op het scherm staan, waardoor ik het scherm onmogelijk nog kan gebruiken.
Enige oplossing is dan door de computer opnieuw op te starten via de reset knop OF de stekker van de monitor even uit het stop contact te halen. Dan werkt alles weer normaal. Wat nog mogelijke oplossing is, is de energie stand uit schakelen in de instellingen, maar dat wil ik dus niet.

Is er geen fix of patch daarvoor die het probleem kan oplossen? Is het een bekend probleem? Ik gebruik de stable versie van ubuntu 12.04.1 LTS. Ik wil gerust een foto maken  van mijn monitor die uit energie modus komt.
In windows heb ik geen problemen met de energie modus.

Alvast bedankt!


Re: Wanneer monitor uit energie modus komt, vol gekleurde lijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/23, 12:40:23 »
Jammer dat er geen oplossing voor is! Want als ik ze uitschakel staat mijn scherm ook constant aan. Maar misschien wel gezonder dan steeds de stekker uit trekken. Voorlopig heb ik geprobeerd om alleen hibernate op no te zetten, suspend wacht ik nog even af na het testen.

-Edit-
Ik herinner mij dat ik hier nog een reserve monitor heb staan, zou dat hetzelfde probleem opleveren?