Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dedicated SoundCard  (gelezen 2035 keer)

Dedicated SoundCard
« Gepost op: 2011/05/07, 22:55:15 »
Beste Mede Ubuntu'ers

Ik ben al een paar dagen op zoek naar een dedicated audio card voor mijn huidige computer die op dit moment Ubuntu 10.04 draait. Het liefste wil ik een card die output naar tulp en niet al te duur is ( student blijft student 2e hans is ook altijd een optie ).

Heeft iemand hier al wat meer ervaring met een van dit soort card's onder Ubuntu ?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/08, 01:04:57 »
Ik weet niet wat je er aan uit wilt geven, maar de M-Audio Audiophile is een goeie?
Moet je overigens wel voor de 2.0 stereo willen gaan...

http://tweakers.net/pricewatch/253828/m-audio-audiophile-2496.html

Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/09, 18:23:41 »
Maar, werkt deze ook onder Linux

Offline tigger

  • Lid
Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/09, 18:47:20 »
Beste Mede Ubuntu'ers

Ik ben al een paar dagen op zoek naar een dedicated audio card voor mijn huidige computer die op dit moment Ubuntu 10.04 draait. Het liefste wil ik een card die output naar tulp en niet al te duur is ( student blijft student 2e hans is ook altijd een optie ).

Heeft iemand hier al wat meer ervaring met een van dit soort card's onder Ubuntu ?

Wat wil je bereiken met een dedicated sound card? Dat bepaalt namelijk ook nogal in welke categorie je terecht komt en wat noem je niet al te duur?
Verloop kabels van 3.5mm naar tulp zijn er te kust en te keur, dus daar hoef je je kaart niet op af te keuren.

En wat heb je zelf al gevonden? Google is your friend.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/09, 19:01:30 »
Beste Mede Ubuntu'ers

Ik ben al een paar dagen op zoek naar een dedicated audio card voor mijn huidige computer die op dit moment Ubuntu 10.04 draait. Het liefste wil ik een card die output naar tulp en niet al te duur is ( student blijft student 2e hans is ook altijd een optie ).

Heeft iemand hier al wat meer ervaring met een van dit soort card's onder Ubuntu ?

Wat wil je bereiken met een dedicated sound card? Dat bepaalt namelijk ook nogal in welke categorie je terecht komt en wat noem je niet al te duur?
Verloop kabels van 3.5mm naar tulp zijn er te kust en te keur, dus daar hoef je je kaart niet op af te keuren.

En wat heb je zelf al gevonden? Google is your friend.

Op dit moment is eigenlijk mijn soundcard ( on board ) de zwakste schakel in mijn soundsetup. Dus ik ben opzoek naar een betere DAC oplossing.

Ik zat te denken aan iets in deze richting: Xonar Essence STX

Ik heb alleen dat budget niet. Ik wil het liefst onder de 100 blijven.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/09, 21:02:41 »
Maar, werkt deze ook onder Linux

Yep, die werkt onder linux

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/09, 21:14:25 »
Hier nog mijn topic over een geluidskaart van een tijd geleden.
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/low-profile-pci-geluidskaart/

En de site van de tipgever, hij is nogal audiofiel
http://linux.autostatic.com/

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Dedicated SoundCard
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/09, 21:30:40 »
Heeft die Xonar niet een X-Fi chip?
Ik dacht dat er geen drivers waren voor die chip. En als ze er inmiddels wel zijn betwijfel ik of de kwaliteit een beetje in orde is.

Wat dat betreft heb je meer aan die M-audio denk ik.