Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren cd of dvd  (gelezen 764 keer)

Offline koebel

  • Lid
installeren cd of dvd
« Gepost op: 2008/05/26, 00:24:20 »
Hallo, heb 8,04. werkt prima, maar kan een dvd met data ( campings e.d. ) niet gebruiken. Deze moet eerst worden
geinstalleerd. De instal begint en de installer doet zijn werk, maar dan blijft hij hangen en doet niets meer. Er wordt
totaal niets geinstalleerd. Heb wine er al op gezet, maar dat werkt ook niet. Doe ik iets fout of heb ik wat vergeten ?
Wie kan mij uit de brand helpen ? Bij voordaat veel dank, Ton. P.s, de dvd werkte onder windows vista wel goed.
Ben pas een aantal weken met unbuntu aan het stoeien, dus weet lang niet alles, vandaar. !!!

installeren cd of dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/26, 00:34:26 »
Je hebt kans dat de DVD niet werkt met Ubuntu.  Hij is immers gemaakt voor Windows en dat zal ongetwijfeld op het doosje terug te vinden zijn. (legale versie neem ik aan :))
Je hebt WINE al geprobeerd. Dan houd het binnen Linux eigenlijk op.
Wat ik in zo'n geval nog wel eens doe is een mailtje naar de leverancier sturen. Niet dat je daarmee geholpen bent, maar je maakt in ieder geval duidelijk dat er meer is dan Windows.

Valeeva

  • Gast
installeren cd of dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/26, 01:16:46 »
@ koebel. Welke DVD bedoel je precies? WINE kan lang niet alle Windows progjes draaien. Als het een onbekend programma is heb je weinig kans helaas. Maar het kan zijn dat je data toch kan lezen op een andere manier.

Offline vanadium

  • Lid
installeren cd of dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 15:52:34 »
Als het een onbekend programma is heb je weinig kans helaas.Dat is niet gezegd. het hang vooral van de complexiteit van het programma af. Als het een standaard windows progje is zonder speciale trukken is de kans groot dat het goed werkt onder wine.