Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle hardware testen  (gelezen 1017 keer)

alle hardware testen
« Gepost op: 2010/08/12, 19:44:55 »
hoi

ik zoek een manier om alle hardware te testen vanwege hangen (na 5 minuten maar niet altijd 1 op 2 x) van de pc ongeacht os
dit heb ik al gedaan

memtest v 4,10         24 uren zonder problemen
smart van de hdd      disk is healthy
temperaturen            normaal onderveer 35 graden en bij 100% 55 graden

dit wil ik controleren maar weet niet hoe.
voeding
bios
videokaart
moederbord
« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 19:55:34 door pcschouten »
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline ivo

  • Lid
Re: alle hardware testen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/12, 23:27:42 »
Ongeacht het OS, zeg je. Daarmee sluit je eigenlijk bij voorbaat al software problemen uit.
Dus dan is de volgende stap; PC uit -> alle connectoren 1 voor 1 losmaken, "afstoffen" en weer vast maken.

Ik ga nu even kijken of ik hier de perseïden regen kan zien.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline jan11000

  • Lid
Re: alle hardware testen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/12, 23:54:15 »
-Op www.guru3d.com staan 3 grafische programma's om je videokaart te belasten, bijv "Unigine_Tropics", dit is een *.run file.
-cpu stressen=  "stress --cpu 8 --io 1 --vm 1 --vm-bytes 128M --timeout 5000s --verbose" hier een icoon van maken en stress installeren, dit is voor een cpu met 8 cores, dus de 8 aanpassen aan je eigen cpu.
- met de nvidia en dacht ati ook, via grootte van het scherm instellen zie je de temp van de gpu.
-Voeding= cpu stressen en videokaart test tegenlijk draaien, en voedings lijnen meten met een multimeter, 12volt mag 5% naar boven en 5% naar beneden afwijken, soms kan het zijn dat na 1 uur de waardes gaan zakken of stijgen.

uitvallen pc:
Zoveel mogelijk hardware verwijderen en dan pas testen.
Stekkers kontroleren.
Andere voeding lenen en proberen, voeding is vaak niet te meten of hij defect is.


« Laatst bewerkt op: 2010/08/13, 07:24:16 door jan11000 »

Re: alle hardware testen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/13, 15:45:15 »
-Op www.guru3d.com staan 3 grafische programma's om je videokaart te belasten, bijv "Unigine_Tropics", dit is een *.run file.
-cpu stressen=  "stress --cpu 8 --io 1 --vm 1 --vm-bytes 128M --timeout 5000s --verbose" hier een icoon van maken en stress installeren, dit is voor een cpu met 8 cores, dus de 8 aanpassen aan je eigen cpu.

zou je hier een aanklikbare link kunnen gezen ik kan het namnelijk niet goed vinden
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer