Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Wat is een development specification?  (gelezen 921 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
[Opgelost] Wat is een development specification?
« Gepost op: 2010/07/30, 17:46:07 »
Hallo allemaal.

Omdat het documentatieteam nu ook actief is op Launchpad.net ben ik die website een beetje aan het verkennen. Nu kom ik soms bij de pagina "Blueprints" van een project ( volgens mij als er nog geen blueprints zijn van een project ) de volgende beschrijving van wat men met blueprints kan doen tegen:
Citaat
Launchpad lets projects track the features they intend to implement over the next few releases. We call each feature proposal a "blueprint", and it can be a single paragraph placeholder for the idea, or a full-blown development specification. Once a blueprint is in Launchpad, we can generate reports of the project roadmap, as well as notifying interested developers of blueprint status changes. It's a great way to build a small community around an idea, feature or proposal.
Wat bedoelt men hier met een "full-blown development specification"? Een tekst die de te implementeren functie / mogelijkheid zeer gedetailleerd uitlegt, met eventueel een paar afbeeldingen ter verduidelijking er bijgevoegd? Of iets anders?

Op Google en Wikipedia kan ik niet veel vinden als ik met "Development specification" zoek. Er zijn veel resultaten, maar ik heb bij die resultaten niet het idee dat het over het begrip waar ik naar zoek uitleg geeft.

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/07/30, 23:28:36 door Joshua822 »

Re: Wat is een development specification?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/30, 18:20:35 »
Wat bedoelt men hier met een "full-blown development specification"? Een tekst die de te implementeren functie / mogelijkheid zeer gedetailleerd uitlegt, met eventueel een paar afbeeldingen ter verduidelijking er bijgevoegd?
Ja, daar komt het zo goed als op neer. Feitelijk een tekst die volledig uitlegt wat een nieuwe functie moet gaan doen, tot in het kleinste detail. Zoek maar even op "Technical specification".
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Wat is een development specification?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/30, 23:28:21 »
Ah, dank je, met "technical specification" vind ik meer dan genoeg informatie.