Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alle mailtjes op 1 systeem ( Evolution )  (gelezen 570 keer)

Offline Actieman

• Lid
Alle mailtjes op 1 systeem ( Evolution )
« Gepost op: 2011/10/13, 21:06:24 »
Hallo!

Ik heb twee systemen waar ik Ubuntu 11.04 op heb draaien. Op beide systemen heb ik mail ontvangen waardoor ik dus ongelijke mailboxen heb ( dom, i know!)

Wat ik nu graag wil is alle mailtjes die ik op beide systemen heb op 1 systeem krijgen. Met andere woorden, de mailtjes op systeem 2 wil ik op systeem 1 hebben. Nu kun je natuurlijk lekker alle mailtjes doorsturen maar ik vraag me af of ik ( bijvoorbeeld ) de mailtjes op systeem 2 kan backuppen en deze importeren op systeem 1 ?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken mocht dit mogelijk zijn ?

Vriendelijke groet,

Actieman

Re: Alle mailtjes op 1 systeem ( Evolution )
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/13, 22:53:50 »
Het maken van een backup vanuit systeem 2 kan. Evolution heeft een backup functie. Ik weet alleen niet wat er gebeurd als je die backup binnenhaalt op systeem 1. Wat je wilt is dat de backup dan wordt samengevoegd met de al aanwezige mail maar het zou zo maar eens kunnen dat je hele postbus wordt overschreven.

Overigens is het met meerdere systemen handiger om je mail binnen te halen met IMAP ipv pop3. Je synchroniseert dan met de mailbox die altijd ook online beschikbaar blijft.

Offline Actieman

• Lid
Re: Alle mailtjes op 1 systeem ( Evolution )
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/14, 11:32:36 »
Dag DirkJan,

Dank voor je antwoord. Het fenomeen "synchroniseren" gebruik ik momenteel omdat ik inderdaad niet weer hetzelfde wil wat ik nu heb.

Ik heb geprobeerd om beide backup bestanden te importeren of "restoren" zoals dat heet ( importeren kent hij alleen als gegevens uit andere programma's importeren ) maar dan is het bestand 1 OF bestand 2. Ik kan ze dus niet allebei "restoren"... en dat wil ik graag!

Ik denk dat er niets anders op zit door alles dan maar door te sturen! :D bandwith, here i come! :P

Bedank en groet Luthijn