Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foto's versturen met Shotwell  (gelezen 1618 keer)

Offline wim1948

  • Lid
foto's versturen met Shotwell
« Gepost op: 2011/08/16, 10:55:28 »
Wie kan mij helpen?

Ik wil vanuit Shotwell direkt een foto versturen.

in het contextmenu verschijnt wel de optie "versturen naar..." en er verschijnt een keuzemenu met diversie opties. Echter bij email versturen gebeurt er niets.

weet iemand een oplossing?

bij voorbaat dank
wim dekkers

Re: foto's versturen met Shotwell
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/16, 12:47:26 »
Welk e-mailprogramma heb je geïnstalleerd?

Offline wim1948

  • Lid
Re: foto's versturen met Shotwell
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/16, 13:27:40 »
evolution

Offline _Walter_

  • Lid
Re: foto's versturen met Shotwell
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/18, 22:54:51 »
Dit ligt niet aan Shotwell!

Normaal gesproken als je door je directories bladert en een bestand tegenkwam, kon je met je rechtermuisknop kiezen voor 'Sturen naar'. Dan e-mail selecteren en het bestand wegsturen.

Sinds Ubuntu 11.04 werkt dit echter niet meer. Ik baal daar enorm van, aangezien dit mijn meest gebruikte manier was om bestanden en foto's te verzenden. Ik vraag me dan ook af, waarom de optie nog wel in het rechter-muisknop-menu staat.

Deze zelfde optie wordt aangeroepen als je in Shotwell kiest voor 'sturen naar'.

Nu moet je kiezen voor 'openen in bestandsbeheer' om te kijken waar de foto zich bevind. Dan moet je dat onthouden en met evolution een nieuwe e-mail ontwerpen en dan weer bladeren naar die directorie waar die foto staat.

Dit is ook zo irritant als mijn vrouw foto's op Hyves wil zetten. Dan moet ik ze eerst exporteren in Shotwell, want anders kan ze ze niet terugvinden. Zijzelf doet eerst openen in bestandsbeheer en schrijft dan alle bestandsnamen op, want wanneer je via je webbrowser foto's wilt selecteren zijn de miniaturen veel te klein.

Dit is naar mijn mening wel een verbeterpunt!!!!!!!!

Maar ja, misschien moeten we wachten tot de optie weer hersteld is in de volgende Ubuntuversie. Het schijnt zo te zijn dat ze Thunderbird als standaard e-mailapplicatie willen invoeren ipv Evolution.

Groet,
Walter

Offline _Walter_

  • Lid
Re: foto's versturen met Shotwell
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/18, 22:56:31 »
Ik kan er nog aan toevoegen dat ik vermoed dat men er wel mee bezig is. Als je Ubuntu 11.04 gebruikt zonder updates, kun je niet eens e-mail selecteren bij 'sturen naar'. Nu ineens wel, alleen werkt het nog niet.

Offline wim1948

  • Lid
Re: foto's versturen met Shotwell
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/20, 11:19:53 »
Walter,
bedankt voor je info.

we zullen maar wachten op betere tijden.

vr gr
wim dekkers