Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma start niet  (gelezen 630 keer)

Offline miel

  • Lid
programma start niet
« Gepost op: 2012/12/04, 18:22:46 »
Het programma recoll gebruik ik al een maand of zes. Het werkte perfect. Razendsnel vinden van zoektermen.
Sinds korte tijd werkte het moeizaam en kon ik geen resultaten van zoek acties krijgen.
Nu werkt het programma helemaal niet meer.

Ik heb het gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd tot 2x toe.
In het rolmenu staat wel de icoon voor recoll maar als ik die aan tik gebeurt er niets.
Waar kan ik het beste zoeken naar een oplossing  om het programma weer werkend te krijgen?

Miel

Offline jan11000

  • Lid
Re: programma start niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/04, 20:14:21 »
In een terminal starten, dan zie je foutmeldingen.

Programma verwijderen, en in je home map kijken of er resten aanwezig zijn, die verwijderen, let op deze zijn meestal verborgen files, dus verborgen files aanzetten in nautilus, verborgen files worden aangegeven dmv  . voor de naam.
Dan programma opnieuw installeren.

Offline RikRik

  • Lid
Re: programma start niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/04, 20:22:18 »
Ik gebruik geen recoll maar in .config staat waarschijnlijk het configuratiebestand. Had je die ook gewist voor de installatie?
Misschien een alternatief: de mogelijkheden van Catfish zijn indrukwekkend (Staat in Softwarecentrum)

Offline HarzG

  • Lid
Re: zoekprogramma recoll, catfish, gnome-search-tool
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/04, 21:59:11 »
Catfish is vrij snel, maar is minder uitgebreid dan gnome-search-tool. Met name de belangrijke functie onder de rechter muisknop om een gevonden bestand te kopiƫren, werkt bij mij niet in Catfish. Met Catfish wordt dan alleen de bestandsnaam gekopieerd.

Met gnome-search-tool heb je weliswaar geen kopiefunctie onder de rechter muisknop, maar je kan een "andere map" openen met de bestandsbeheerder en het gevonden bestand daarnaartoe 1klik+slepen. Gnome-search-tool maakt dan een kopie van het gevonden bestand in de "andere map".

Deze optie is met name dan zinvol als je een kopie van gevonden/lokale bestanden naar en USB/netwerk-map wilt kopiƫren en als de doorzochte map nogal veel bestanden heeft.

btw: Het alternatief "ga naar" laat je met Catfish een hele lijst zien en dan kan je weer bladeren tot aan je bestand. Maar dat is niet dat wat ik van een zoek-vind-programma verwacht. Het zou handiger zijn als met "ga naar" het gevonden bestand door Catfish  automatisch geselecteerd zou worden. Dat is helaas niet het geval.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline joske1

  • Lid
Re: programma start niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/04, 22:01:29 »
Miel,
Ga naar verborgen folders en verwijder de folder met het punt voor, deze regelt de opstart van dat programma, wanneer dit prog.niet meer opstart kan daar de fout zitten? ( .recoll ) start het programma Recoll gewoon terug op! zou moeten lukken, succes.

joske
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline miel

  • Lid
Re: programma start niet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/05, 09:08:03 »
Heb net eerst rocoll gedeinstalleerd. Daarna in home directory the .recoll file verwijderd. Opnieuw Recoll geinstalleerd, het programma is nu bezig met indexeren. Ziet er naar uit dat probleem opgelost is.
dank allen voor goede adviezen. Ik zal zeker ook catfish en de anderen proberen.
Miel

Offline miel

  • Lid
[opgelost]Re: programma start niet
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/13, 08:47:38 »
Het programma recoll gebruik ik al een maand of zes. Het werkte perfect. Razendsnel vinden van zoektermen.
Sinds korte tijd werkte het moeizaam en kon ik geen resultaten van zoek acties krijgen.
Nu werkt het programma helemaal niet meer.

Ik heb het gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd tot 2x toe.
In het rolmenu staat wel de icoon voor recoll maar als ik die aan tik gebeurt er niets.
Waar kan ik het beste zoeken naar een oplossing  om het programma weer werkend te krijgen?

Miel