Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen  (gelezen 1519 keer)

Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Gepost op: 2015/02/09, 21:34:28 »
Ik weet niet goed of mijn artikel hier wel thuishoort maar terzelfdertijd weet ik ook niet waar ik mij toe moet wenden om mijn probleem op te lossen, dus laat ik het hier maar achter.
Als Belg heb ik een abonnement op mijn dagblad 'Het Nieuwsblad' en ik ontvang 6 dagen per week (de zondag uitgezonderd) de papieren uitgave ervan. Doordat ik betaal voor de papieren versie heb ik ook recht om mijn dagblad digitaal, op mijn pc, te lezen. Nu lukt dit voortreffelijk in die 6 weekdagen. Maar mijn dagblad heeft eveneens een zondagsversie, die gratis in diverse winkels in België, zoals bij de bakker en de slager, aan de klanten beschikbaar wordt gesteld. Ook diè versie kon ik tot voor kort in Firefox raadplegen. Maar nù gaat dit niet meer. Enkel de edities buiten diè van 's zondags kan ik nog lezen op mijn pc. Wat mij hierin echter wèl verwondert is dat, wanneer ik Google Chrome gebruik, de zondageditie van mijn krant er dan nog wèl doorkomt!!
Ik heb mijn krant hierover aangeschreven, maar van dààr komt er geen antwoord.
Mijn probleem is eigenlijk niet erg groot: ik kan mij uit de slag trekken met een andere browser als het zondag is. Ik vind het enkel maar vervelend omdat ik het liefst met Firefox werk. Ik dacht dat het eventueel aan NoScript lag, dat eveneens op mijn Firefoxversie staat, maar dit is al zo ingesteld dat het de Javascript van mijn dagblad niet verbiedt. Ook is de structuur van de url's van de week- en de zondagsversies niet echt verschillend. Enkel de weergave van mijn krant is de zondag wel iets anders dan gedurende de weekdagen.
Wie herkent dit?

Norbert

Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/09, 21:49:17 »
Staan er advertenties op de zondag online editie?En dan Adblock aan??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/09, 22:01:07 »
Chrome proberen, deze moet je downloaden van google.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/09, 22:14:02 »
Hij heeft Chrome staat in zijn bericht te lezen !!!
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/09, 22:25:14 »
[...] Maar mijn dagblad heeft eveneens een zondagsversie, die gratis in diverse winkels in België, zoals bij de bakker en de slager, aan de klanten beschikbaar wordt gesteld. Ook diè versie kon ik tot voor kort in Firefox raadplegen. Maar nù gaat dit niet meer.
Dat is merkwaardig, de zondageditie wijkt dus ergens af van de andere doordeweekse edities! Om dit probleem te vloeren - ik ben ervan overtuigd dat dit kan - moet je om te beginnen aangeven wat je in Firefox ziet als je de zondageditie probeert te laden. Een foutmelding, een lege pagina of wat? Daarna kun je proberen Noscript voor de hele site van je krant uit te schakelen en eventueel hetzelfde als je Adblock hebt draaien. Eerst kijken of dat wat oplevert, daarna eventueel verder zoeken.

Edit. En mocht je dit belangrijke nieuws vandaag gemist hebben:
"Ronde van Vlaanderen van start tot finish op televisie", op 5 april aanstaande.
Kijken dus! ;-)
« Laatst bewerkt op: 2015/02/09, 22:32:19 door Paul Matthijsse »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/09, 22:37:41 »
Van chrome even gemist.
Zoek eens op dit in google,
test website in different browsers
Dan kun je je website in een heleboel browser tegenlijk zien. Misschien zie je wat niet goed is.

Offline daniel

  • Lid
Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/10, 09:46:17 »
Even een grapje tussendoor:

Kun je kijken of de krant van zondag het op maandag wel doet?

Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/15, 19:32:35 »
Ik denk dat ik het probleem heb kunnen oplossen. Ik heb AdBlock Plus moeten uitschakelen op de pagina van mijn krant en toen lukte het wel.
Dank jullie voor de suggesties. Ik hàd het al geprobeerd met NoScript maar dààr lag het niet aan. Aan AdBlock had ik helemaal nog niet gedacht. AdBlock blijft nu nog wel actief voor andere webpagina's die niet tot de groep van mijn krant behoren. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets tegenkom. Op mijn andere browsers stond AdBlock niet geïnstalleerd omdat ik deze browsers haast nooit gebruik en daarom had ik er ook nooit werk van gemaakt om AdBlock daarop te installeren.
@daniel: mijn zondagskrant deed het op maandag, of op 'n andere weekdag, ook niet. Je dacht misschien een grapje te verkopen maar dat was het niet, want de zondagskrantuitgave is bij mij ook nog ca. 26 dagen nadien nog steeds via mijn pc opvraagbaar (ze blijft in de lijst staan). Waarschijnlijk is dat bij andere kranten ook zo? Ik weet het niet.

Norbert

Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/15, 23:01:09 »
Had ik toch gelijk! =D =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/17, 14:55:50 »
@femke98:

Sorry, beste, maar ik heb tè vroeg victorie gekraaid!!
Bij nader toezien bleek dat ik nu, met de uitschakeling van AdBlock Plus voor de specifieke pagina, mijn zondagkrant wel kon openen en dat ik een goed overzicht kon krijgen (met foto's en al) van hetgeen op alle pagina's stond, -ik kon zelfs goed 'bladeren' door mijn krant-, maar helaas bleef er nog een adder onder het gras zitten..
Voordien kon ik alle artikels gewoon uitvouwen door er eens op te klikken. De krant zelf verdween dan van de voorgrond en je zag gewoon nog het artikel zelf.. Voor de hoofdartikelen op elke pagina was dit niet nodig, maar elke pagina heeft ook nog wat 'kleine' artikeltjes, die slechts gedeeltelijke gepubliceerd worden. Om die helemaal te kunnen lezen moet je er wel op klikken!! En dat lukt nog steeds niet!!!  :evil: Ik krijg er het schijt van! En ik krijg nog méér het schijt van het feit dat de klantendienst van mijn krant nog steeds niet op mijn opmerkingen terzake gereageerd heeft!  >:( Dacht ik nu even: ik ben gered, maar ik ben nog helemaal niet gered!!  :-[

Norbert

Re: Firefox: ik kan mijn zondagskrant niet lezen
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/17, 17:13:20 »
@femke98:

Jawel, in Chromium of, apart, Google Chrome werkt alles volledig! Ook Internet Explorer (op mijn andere pc met W8.1) doet het.
Ik heb overal Adblock Plus en NoScript uitgeschakeld op de pagina, maar algelijk: enkel Firefox weigert te doen wat er gevraagd wordt: alle artikels uitvouwen, dus ook de 'kleintjes'.
Ik vermoed dat het aan Firefox gelegen is. Maar: hoe?
Hier is de link: http://digikrant.nieuwsblad.be/data/502902/reader/reader.html?t=1424187005429#preferred/0/package/502902/pub/1080330/page/0 (Ga a.u.b. naar de volgende pagina's als het lukt, en zoek de kleine artikeltjes op).
Graag feedback.

Norbert