Interactief > Testforum

Ervaringen met Dapper Drake

(1/26) > >>

mcgyver:
Kunnen de "Dappere" pioniers onder ons iets vertellen over hun ervaringen tot nu toe met "Dapper Drake" ?

kennywest:
Ja, ik ben ook ge

quick_snack:
Ik werk sinds een aantal weken met dapper drake. Is volgens mij uitstekend werkbaar al blijft het oppassen met de veelvoudige update's die dagelijks worden aangeboden.

- Firefox (Deer Park) werkt goed, was alleen eens mijn extensions kwijt die ik weer handmatig moest toevoegen
- Tijdens de dagelijkse updates willen sommige packages nog wel eens niet compleet zijn waardoor tijdelijk de functionaliteit weg kan vallen
- OpenOffice 2.01 wordt geleverd, werkt goed maar ik krijg af en toe 100% systeembelasting na het openen van een bestand
- De usplash wordt niet meer getoond
- Het menu is door elkaar heen gehaald, veel items staan nu bij system - beheer ipv toepassingen - systeemgereedschap
- Liferea werkt niet meer (RSS lezer)
- Tomboy gaf foutmeldingen bij opstart maar schijnt nu weer opstartbaar te zijn
- Totem werkt voor geen meter met de media formaten maar was onder Breezy ook een probleem, de media formaten moeten wel aanwezig zijn omdat ik geupgraded ben via hoary en daar werkt het stukken beter
- XFmedia (indien xubuntu-desktop) werkt prima ipv totem

Doe niet zo heel veel met het systeem, wat java dingen, internet en e-mail en wat openoffice. Dit werkt allemaal prima.

Verder moet ik zeggen dat de stabilieit in zijn geheel na verloop van tijd stukken beter is geworden.

Dennis Kaarsemaker:

--- Citaat van: quick_snack ---- De usplash wordt niet meer getoond
--- Einde van citaat ---
dpkg-reconfigure linux-image-$(uname -r)
(Of krijg je foutmeldingen?)

--- Citaat van: quick_snack ---- Het menu is door elkaar heen gehaald, veel items staan nu bij system - beheer ipv toepassingen - systeemgereedschap
--- Einde van citaat ---
Is 1 van de goals voor Dapper :)

--- Citaat van: quick_snack ---- Liferea werkt niet meer (RSS lezer)
--- Einde van citaat ---
Komt door firefox, wordt aan gewerkt.

`GooZ:
Zien jullie ook nog andere vorderingen (in de aard van gdebi implementatie, meer hardware support,...)?
Ik heb zelf Dapper ook in VMware workstation runnende gehad, maar dat was ook geen doen (ik kreeg maar geen AZERTY en er deden wel meer dingen irritant).
Hoe zit het trouwens met de gstreamer-issues in Breezy die in Dapper opgelost zouden worden? Is daar al een vooruitgang in waar te nemen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie