Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Video storing, schokjes, met grote blokken en artifacten.

<< < (3/3)

jos34:
TJa het was niet alleen kopieren maar ook een 1080p bestand naar VCD, ik wilde weten hoe dat eruit zag.

Veel stappen, Handbrake convert 1: 1920x1080 naar 1440x1080 MPEG2 18000 kbps cropped (240 pixels, beide zijkanten). (eigenlijk had ik het voor mijn Blu-ray speler ook naar 4:3 anamorf kunnen doen, die rekt het toch uit elkaar over het hele scherm)
handbrake stap 2:  1440x1080 naar 384x288 MPEG2 3000kbps
Prism: 384x288 naar 384x288 MPEG1 9000 kbps
TMPGEnc naar final VCD.
Op CD branden als video CD.

Is zit trouwens geen (zichtbare) "keyframe pumping" in.
Wel zichtbare macroblokken, maar dat heeft elke VCD.

Gamer:
Tja dat verklaard nu een hoop. Ik heb vroeger vaak DVD's omgezet naar video CD, en dat ging redelijk goed. En dat was ook maar een kleine stap terug.
Maar van 1080 terug naar 288 is een flinke groote stap.
En als je dat dan weer op een HD TV gaat bekijken heeft het de groote van een post-it  velletje. Of weer even zoveel keer weer vergroot worden.

jos34:
Maar toch gelukt, en ik moet zeggen, het resultaat op mijn Full HD TV valt mij nog mee.
(daar wil ik overigens niet mee zeggen dat het erg goede kwaliteit is)

jos34:
Ik heb een VHS

En dezelfde clip van DVD naar VCD omgezet.

Toch heeft de VCD veel minder detai dan de videoband. Ook zie ik  compressiefouten, die niet zichtbaar zijn bij de videoband. (uiteraard heeft de band wel weer beeldruis)

Op internet lees ik dat VCD gelijke kwaliteit zou zijn aan VHS, hoe kan dit?

(de band is wel een gedigitaliseerde, mischien komt er extra scherpte van extra toegevoegde beeldlijnen?)

VHS:

VCD:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie