Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] FreeMind instabiel  (gelezen 1174 keer)

[OPGELOST] FreeMind instabiel
« Gepost op: 2009/04/06, 22:12:59 »
L.S.

Ik ben fan van FreeMind maar zowel de versie via synaptic (0.7.1) als direct van sourceforge (0.9 RC unstable) op Ubuntu 8.10 verdwijnen als sneeuw voor de zon na enkele muisklikken... Wat dat betreft lijkt FreeMind akelig veel op Kompozer, die doet het zelfde. Heeft iemand een manier gevonden om FreeMind stabiel te kunnen gebruiken?

Groet van Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/04/08, 14:17:58 door GijsKoedam »

Re: FreeMind instabiel
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/07, 09:33:35 »
Hoi Gijs,

Ik gebruik FreeMind vrij intensief op Ubuntu (verschillende versies), zonder veel problemen. Ik doe eigenlijk niets anders dan het uitpakken van het pakket op Sourceforge en opstarten.

Je zou een alternatief kunnen overwegen: XMind
http://www.xmind.net/

Het is multiplatform, je hebt een .deb voor Ubuntu, kan FreeMind maps importeren en ziet er een heel stuk beter uit.

[OPGELOST] Re: FreeMind instabiel
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/08, 14:16:45 »
Probleem opgelost. Ik heb de JAVA-componenten 'OpenJDK Java 6 Web Start' en 'OpenJDK Java 6 Runtime' toegevoegd aan Ubuntu middels 'Toepassingen --> Installeren/verwijderen'. De standaard Java-runtime was al geïnstalleerd maar is kennelijk net niet genoeg voor FreeMind. Werkt nu als een zonnetje. Jan, bedankt voor je suggestie.

Groet van Gijs

Re: FreeMind instabiel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/08, 14:18:16 »
Zet ook even [OPGELOST] voor de titel van uw eerste postje. Nu staat het alleen bij het laatste.