Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sweex PCMCIA Wifi  (gelezen 1487 keer)

Offline Snijworst

  • Lid
Sweex PCMCIA Wifi
« Gepost op: 2009/06/22, 21:31:03 »
Ik overweeg Ubuntu naast XP te zetten op mn laptop.

Mijn wifi kaart deed het niet onder Mint Linux.

Ga ik daar drivers voor vinden en ga ik die aan de praat krijgen? Ik heb ook een Sweex usb wifistick maar geef de voorkeur aan mn pcmcia...

http://sweex.nl/producten.php?sectie=7&subsectie=7&item=65&artikel=1076

En wat kan ik met deze info?
Citaat
Met het programma "windows wireless drivers" kon ik de drivers van de meegeleverde cd installeren, en op die manier de kaart werkende krijgen
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/draadloos-internet-sweex-lw056/msg199970/#msg199970
« Laatst bewerkt op: 2009/06/22, 21:35:16 door Snijworst »

Re: Sweex PCMCIA Wifi
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/22, 21:39:07 »
Welkom Snijworst :)

Ik heb gegoogled op je kaart, en de meeste problemen met Linux stammen nog uit 2008. Ik neem ds aan, dat de kaart intussen probleemloos werkt met Ubuntu.
over "windows wireless drivers": dit is het programma NDISWrapper. Dit stelt je in staat om Windows-drivers voor draadloze kaarten in Linux te laden. Dit is vaak een allerlaatste oplossing.

Offline Snijworst

  • Lid
Re: Sweex PCMCIA Wifi
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/22, 21:42:33 »
9.04 nu aan t downen. we gaan één dezer dagen de proef op de som nemen.

Moet ik Ubuntu helemaal installeren om te zien of mn wifi werkt of zou hij het ook moeten doen als ik het middels live-cd draai?

Bedankt voor de snelle reactie trouwens...  :)

Re: Sweex PCMCIA Wifi
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/22, 21:44:56 »
9.04 nu aan t downen. we gaan één dezer dagen de proef op de som nemen.

Moet ik Ubuntu helemaal installeren om te zien of mn wifi werkt of zou hij het ook moeten doen als ik het middels live-cd draai?

Bedankt voor de snelle reactie trouwens...  :)
De live-cd is een gehele Ubuntu-installatie vanaf cd, dus in principe wel.

Houd in de gaten dat Linux standaard heel veel drivers meelevert die automatisch geladen worden als je iets aansluit. Waar Windows drivers nodig heeft per apart apparaat, kijkt Linux naar de innerlijke chip van het apparaat. Zo kun je 10 verschillende WiFi-kaarten hebben, die allemaal hetzelfde chipje hebben. Zo heb je maar één driver nodig :)