Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast op WEP  (gelezen 720 keer)

The_Headhunter

  • Gast
Ubuntu loopt vast op WEP
« Gepost op: 2008/01/29, 23:19:10 »
Ik heb het volgende probleem met Ubuntu 7.10.
Het wil niet lukken om I-net aan de gang te krijgen via een wireless kaartje.
In eerste instantie detecteerd hij wel de netwerken maar maakte geen verbinding.

Op het moment dat ik in netwerkmanager WEP aanzet is het uit met de pret, ijn TOBO lamjes gaan knipperen, muisje is dood en het enige wat mij dan rest is een harde reboot.

Vervolgens gestart in recovery en zie na:
[55.586897] EIP: [] prism2_wep_encrypt+0x19d/0x250 [iee80211_rtl] ss: esp 0068:c03dfd14

Deze vermelding waarna het dus weer hangt,
[55.587091] kernel panic - not syncing: Fatal exception in interupt

Nu heb ik Ubuntu gestart vanaf cdrom en dat gaat iets beter, het geeft direct een aantal netwerken aan waaruit ik kan kiezen.
Ik kies dan mijn netwerk en Ubuntu vraagt mij om de wep code, ik geeft dan aan dat het een HEX64/128 code is en toets die code in bij het intoetsen van het laatste cijfer is het weer over en uit.

Ik werk nooit met ubuntu of linux based systemen, het is dus allemaal nieuw voor mij.
Ik hoop dat iemand mij een zetje kan geven zodat ik iig mijn eigen pc weer in de lucht heb op ubuntu IPV Fietstas


The_Headhunter

  • Gast
Ubuntu loopt vast op WEP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 18:18:01 »
Helaas geen enkele oplossing.
Is het mogelijk om te voorkomen dat de WEP applicatie te laden zodat er iig weer gestart kan worden?

The_Headhunter

  • Gast
Ubuntu loopt vast op WEP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/31, 20:26:38 »
Ik ben al weer ietsje verder.Ik heb de WiFi(rtl8180) eruit gehaald en dan start alles wel vervolgens heb ik de logfile bekeken en zie dat hij blijft hangen bij het instellen van de software wep.

Hoe kan ik voorkomen dat als ik de kaart terug prik Ubuntu deze direct weer met een WEP encryptie probeert te starten.
Dus hoe kom ik terug naar een ongeconfigureerde WiFi kaart?