Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu+windows 7  (gelezen 5214 keer)

Re: Ubuntu+windows 7
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/12, 21:55:14 »
Dat is een misverstand hoor. Met de herstel cd's kan je een compleet kaal systeem weer fabrieksnieuw installeren. (wanneer je hd bijvoorbeeld defect is) Je krijgt minimaal 2 cd's. Eerst een restore cd die de hd formatteert, partities enz aanmaakt, daarna vraagt ie om de Operating System cd en begint de Windows installatie. Ik heb er best een hekel aan om die cd's te gebruiken, want je krijgt ook automagisch al die (vind ik) vervelende HP tools om te updaten, reclame ware en "handige" programmaatjes erbij geïnstalleerd. Daarom start ik altijd met de OS cd en die vraagt daarna ter verificatie om die 1e restore cd en daarna weer de OS cd waarna Windows "kaal" wordt geïnstalleerd. Daarna moet je wel zelf alle drivers bij elkaar zoeken op de HP site.

groet,

Gerrit-Jan

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Ubuntu+windows 7
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/13, 10:22:59 »
GeneralTrue

Sorry hoor, ik ben er een paar dagen niet bij geweest. De reden dat ik naar je woonplaats vroeg, is omdat als je dichtbij had gewoond, je naar mij had kunnen komen, of ik naar jou. Maar Middelharnis, tja, er zijn er die zo in de auto springen, en voor anderen geeft het onoverkomelijke bezwaren.
Ik doe dat wel meer; hier heb ik meer spullen om de boel een beetje netjes op te knappen. Je hoeft alleen het kastje maar mee te brengen; de rest staat hier wel. De vraag is alleen: hoe oud is je PC en het type.
Die zooi van HP gooi ik meestal direct eraf. Met een paar gekochte schijfjes, bijv. van Acronis en Nero, run je die hele boel zelf veel overzichtelijker. W7 maakt trouwens zelf backups.

Ik hoor wel wat je wilt.

Vr.groet, peter

Bij opstart, bij de HP's die ik heb:
F9   = Boot menu
F10 = Setup (Bios)
F12 = Netwerk
« Laatst bewerkt op: 2011/04/13, 10:27:03 door Petervdw »