Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instalatie script  (gelezen 1950 keer)

Offline vis

  • Lid
Instalatie script
« Gepost op: 2007/06/12, 16:02:54 »
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een bash script te maken om mijn standaard programma;s te instaleren na een kale installatie van (K)Ubuntu. Alles werkt goed, alleen vroeg ik mij af, hoe en of ik ook Java automatisch via het script kan instaleren, zonder dat hij vraagt of ik akkoord ga. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld skype.

Offline woteb

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 16:20:46 »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 16:22:43 »
Citaat van: vis
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een bash script te maken om mijn standaard programma;s te instaleren na een kale installatie van (K)Ubuntu. Alles werkt goed, alleen vroeg ik mij af, hoe en of ik ook Java automatisch via het script kan instaleren, zonder dat hij vraagt of ik akkoord ga. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld skype.
zonder akkoord? zonder rootrechten progs installeren, via een bash-script?
begrijp ik u goed?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 16:23:32 »
Citaat van: woteb
Kijk eens hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11174
ah, deze context.....;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Instalatie script
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 16:36:40 »
Citaat van: vis
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een bash script te maken om mijn standaard programma;s te instaleren na een kale installatie van (K)Ubuntu. Alles werkt goed, alleen vroeg ik mij af, hoe en of ik ook Java automatisch via het script kan instaleren, zonder dat hij vraagt of ik akkoord ga. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld skype.
Je bedoelt het probleem dat er op enig moment een licentie accoord bevonden moet worden (speelt niet bij standaard open source-software)?

Offline vis

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/12, 16:39:17 »
Ja dat probleem bedoel ik, hier hebben Java en Skype sowieso last van (bij de versies die ik installeer).

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Instalatie script
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/13, 09:14:08 »
"Je bedoelt het probleem dat er op enig moment een licentie accoord bevonden moet worden (speelt niet bij standaard open source-software)?"

Daar was ik al bang voor. Loop geregeld tegen dit probleem aan, maar heb ik er nog geen oplossing voor gevonden. Dit speelt overigens niet alleen bij een installatie-script, maar ook via de update-manager: deze blijft dan 'hangen', waarna er van je verwacht wordt dat je de optie 'Terminal' openklikt om daar vervolgens een enter te geven.

Volgens mij zijn deze stukken code zo gemaakt dat je er niet omheen kunt.

Iets wat je zou kunnen proberen (zelf heb ik Ubuntu niet bij de hand): apt-get kent een optie, zoiets als --noquestions of iets dergelijks. Misschien werkt dat.

Offline vis

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/13, 09:35:20 »
Ik zit nu op mijn werk, maar ga het vanavond direct proberen. Ik laat het weten of het gelukt is.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Instalatie script
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/13, 11:46:05 »
misschien was het dit:
sudo apt-get --force-yes -y [programmanaam]
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline vis

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/13, 22:28:46 »
Ik had het graag zojuist willen testen, maar als ik bijvoorbeeld skype verwijder en daarna weer installeer, dan zegt apt-get dat ik de license in het verleden al heb geaccepteerd, dus kan nu niet testen of bovenstaande 2 commando's werken of niet. Weet iemand hoe ik de license acceptatie kan verwijderen?

Offline siegi

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/13, 22:48:23 »
misschien sudo apt-get remove --purge skype

Offline vis

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/13, 23:05:56 »
Citaat van: siegi
misschien sudo apt-get remove --purge skype
Bedankt, dit werkt inderdaad.



Citaat van: markba
Iets wat je zou kunnen proberen (zelf heb ik Ubuntu niet bij de hand): apt-get kent een optie, zoiets als --noquestions of iets dergelijks. Misschien werkt dat.
Dit werkt niet


Citaat van: ronnie
misschien was het dit:
sudo apt-get --force-yes -y [programmanaam]
Hiermee wil hij wel instaleren, maar blijft toch vragen of ik akkoord ga.

Offline vis

  • Lid
Instalatie script
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/17, 00:34:35 »
Nu ik al een keer skype en java heb geinstalleerd, vraag ik me af waar deze programma's het bestand zetten waar in staat dat ik in het verleden akkoord ben gegaan met de licentie. Weet iemand dat?

Als ik namelijk deze bestanden opsla en deze d.m.v. het script download van mjin eigen website en dan kopieer naar de juiste locatie, dan kan ik misschien de Java en Skype licentie vragen vermijden en kan ik dus wel een volledig automatisch script maken.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.